הרב שפירא: ערביי ישראל – סוס טרויאני

ראש ישיבת רמת גן טוען כי "למדינה הנמצאת במאבק קיומי מתמשך כנגד אויביה, ישנה כל הצדקה שבעולם לנקוט בכל אמצעי שתמצא לנכון כנגד המבקשים לפגוע בה" – גם אם מדובר בערביי ישראל

חדשות כיפה אורי פולק 06/07/11 14:15 ד בתמוז התשעא

הרב שפירא: ערביי ישראל – סוס טרויאני
ישי פרידמן, צילום: ישי פרידמן

"למדינה הנמצאת במאבק קיומי מתמשך כנגד אויביה, ישנה כל הצדקה שבעולם לנקוט בכל אמצעי שתמצא לנכון כנגד המבקשים לפגוע בה - בין אם מדובר בערביי יש"ע ובין אם בסוס הטרויאני המכונה ערביי ישראל" - כך טוען ראש ישיבת רמת גן, הרב יהושע שפירא, במאמר שיתפרסם בסוף השבוע הקרוב בעלון "שבת בשבתו".

במאמרו מתייחס הרב שפירא להתנהלות מערכת אכיפת החוק, כפי שבאה לידי ביטוי במעצרם של הרבנים דב ליאור ויעקב יוסף. "לא כל החוקים הנהוגים במדינת ישראל כיום משרתים את כוחות הצדק. אין כוונתי לאותם חוקי חירום המגדירים את מעמדם של ערביי ישראל או את נהלי המאבק בטרור", קובע הרב שפירא ומותח ביקורת על כך ש"מדינה שחוקיה משרתים את הצדק בלבד צריכה לדעת להתנהל בכבוד ובהערכה כלפי העומדים בלב שדרתנו הלאומית ומבטאים בדמותם את עצמתו הפנימית של העם כולו - תלמידי חכמים - וזאת גם אם ישנם חילוקי דעות ואולי אף סיכונים כאלו ואחרים".

הרב שפירא מציין בדבריו כי לעתים קיימת סתירה עמוקה בחוקים אשר לטענתו "מעצם חקיקתם לא נועדו לשרת את הצדק אלא להגן על אינטרסים זרים, שלעתים הם מנוגדים לחלוטין לצדק. במצבים מעין אלו משמש החוק ככלי משחק בידי כוחות הרשע, הפושטים טלפיהם כחזיר ואומרים: 'ראו שטהור אני'". הוא מביא כדוגמה לכך את תקנות החוק שנקבעו במדינות ערב השכנות ומצביע על כך ש"סופם של חוקים אלו שקוממו את הצדק על החוק, מה שהוביל לכל אותן מהפכות המתחוללות בזו אחר זו בעולם הערבי בתגובת שרשרת שקשה מאוד לעוצרה".

"המפגש עם חוקי רשע שאין בהם מאומה מן הצדק, אינו זר למדינת ישראל. היא פגשה ופוגשת בהם פעם אחר פעם כשהיא מנסה לצלוח את דרכה לנוכח מערכות ניהול העולם של האו"ם, שהפוליטיקה של הרשע מסיתה אותן הרחק הרחק מן הצדק", מסכם הרב שפירא ומציין, כדוגמה, את מאבקה של ישראל לגייס "רוב מוסרי" כנגד ההכרה הצפויה מצד האו"ם במדינה פלסטינאית. "בכך מתחדדת הטענה שיש להציב לפני העולם מדד אחר לחלוטין לשאלות הבין-לאומיות: צדק ומוסר, ולא חוקים ותקנות", קובע הרב שפירא.