הרב שפירא לח"כ קלדרון: "את לא תלמידת חכם"

הרב יהושע שפירא, ראש ישיבת ההסדר ברמת גן, מתח ביקורת על ח"כ רות קלדרון במהלך דברים שנשא בכנס רמלה ועסקו ביחס החברה הדתית להומוסקסואלים. "אין שוויון בין אדם רגיל להומו, זה שקר גמור", אמר

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 02/04/13 14:28 כב בניסן התשעג

הרב שפירא לח"כ קלדרון: "את לא תלמידת חכם"
כנס רמלה, צילום: כנס רמלה

הרב יהושע שפירא, ראש ישיבת ההסדר ברמת גן, תקף היום (ג‘) בכנס רמלה את ח“כ רות קלדרון, סביב סוגיית ההומואים הדתיים. ”את אינך תלמידת חכם“, אמר לה הרב שפירא, ”את אומרת שיש שוויון בין אדם רגיל להומוסקסואל זה שקר גמור, זו עזות מצח. אני עוזר לאנשים האלה, אני חושב שהם מסכנים, התורה לא אומרת שלא לעזור להם".

הרב שפירא וח“כ קלדרון דנו במשותף בכנס רמלה ה-6 שנפתח היום. ח“כ קלדרון ציינה בדיון "זכותה של החברה להגיד שהם שמחים על משפחות של אנשים נשואים ומצטערים על משפחות חד מיניים. אך על החברה להבין שאלוהים לא ברא את כולם אותו דבר והוא ברא גם הומואים ולסביות. קודם כל צריך לכבד את אופן בריאתם, ושלאדם יש זכות שיוכל לחיות בחברה ולגדל ילדים שלא יתביישו בו. אם נאמר שהומואים ולסביות הם כבהמות ועושים מצעד בהמות בזמן שעושים מצעד גאווה אז אני חושבת שזו גזענות, עוול וחילול ה'".

(צילום: כנס רמלה)

ח“כ קלדרון הוסיפה בדיון כי ”המדינה צריכה להיות יהודית ובה בשעה להיות דמוקרטית. כדי להיות דמוקרטית אנחנו יכולים למלא את כל הקריטריונים המוזכרים לעיל אבל התנאי היחידי הוא שזכויות המיעוט לא יפגעו בתוך מימוש זכויותינו“.

לדבריה, ”על כל מי שתורה בנפשו, לעמוד איתנו ולדרוש לזכות ללימוד התורה. כדי שהמדינה תהיה יהודית, ואני מאמינה במדינה יהודית, עלינו לקחת את הזכות להגדרה עצמית, לחיות בטריטוריה ריבונית ולהכיל את חוק השבות כדי להיות מולדת לכל יהודי בעולם. כדי להיות מדינה יהודית עלינו לנהל את המרחב הציבורי - לוח שנה, שפה, חגים סמלים שיהיו יהודים ומתאימים לערכים שלנו ושתהיה מערכת חינוך שתכיל את המקורות היהודים. לכל קהילה על פי ערכי חייה“.

על אף הביקורת, הרב שפירא התייחס בחיוב לנאום הבכורה של ח“כ קלדרון בכנסת, במהלכו עסקה קלדרון במסכת כתובות ואמר כי ”אני אפילו חושב שזה חשוב להרחיב את מעגל לימוד התורה“.