הרב שפירא: התשובה לטבח – קידוש השם ויישוב הארץ

בדברים שנשא הרב יעקב שפירא במלאת ארבע שנים לטבח בישיבת "מרכז הרב", אמר הרב כי "מוטלת עלינו החובה למלא את החלל של שמונת הקדושים ולקדש שם שמיים, כתשובה לטבח"

חדשות כיפה אורי פולק 22/02/12 15:31 כט בשבט התשעב

הרב שפירא: התשובה לטבח – קידוש השם ויישוב הארץ
איבגי, ויקיפדיה עברית, צילום: איבגי, ויקיפדיה עברית

בישיבת "מרכז הרב" נערכה השבוע האזכרה השנתית לזכרם של שמונת תלמידי הישיבה אשר נרצחו בפיגוע הטרור שאירע בהיכל הישיבה לפני ארבע שנים. בעצרת הזיכרון השתתפו רבני הישיבה ובוגריה, רבנים ואישי ציבור, שנשאו דברי הספד וזיכרון.

בפיגוע בישיבת "מרכז הרב" נרצחו שלושה מתלמידי הישיבה הגבוהה מרכז הרב, וחמישה מתלמידי ישיבת ירושלים לצעירים, ונפצעו תשעה תלמידים נוספים. בפיגוע נהרגו יוחאי ליפשיץ, נריה כהן, יונתן יצחק אלדר, יהונדב חיים הירשפלד, רועי רוט, שגב פני אל אביחיל, אברהם דוד מוזס ומהרטה טרונו - זכרונם לברכה.

ראש ישיבת "מרכז הרב", הרב יעקב שפירא, התייחס לדמותם של שמונת הנרצחים ואמר כי "המושג של חילול ה', מלשון 'חלל', ועלינו מוטל למלא את החלל על ידי קידוש ה' ועל ידי עצם החיים עצמם. להמשיך את החיות". לדברי הרב שפירא, "כל דאגה ליישובה של ארץ ישראל ולא רק לחזרתם לארץ, זה במובן קידוש ה' וזו התשובה האמיתית".

הרב שפירא ציין כי "הכאב גדול מאוד, הוא כאב על חבורה שלמה כשכל אחד מהם בפני עצמו, היה אחד שכלל את הכלל בתוכו. כאלה היו שמונת הקדושים". ראש ישיבת "מרכז הרב" הביע תקווה כי "אנו מאמינים שגם תפילתם של כל אחד מנשמות שמונת הקדושים במרום, יחד עם תפילת האמהות והאבות והתפילות שלנו - יתקבלו במרום והקב"ה יפרוס את כנפיו עלינו לטובה".

"רחל אמנו מתפללת שלא נאבד את התקווה שנוכל להרבות את האמונה ואת קידוש ה' בעולם הזה, הן ממשברים פרטיים והן ממשברים כלליים. גם בימינו אנו צריכים את תפילת האמהות, שיעזרו לנו", סיכם הרב שפירא.