הרב שנוולד למתנגדי מח"ט גבעתי: מלחמת דת מתחוללת בעזה

הרב אליעזר שנוולד, אלוף משנה במילואים וראש ישיבת מאיר הראל במודיעין מתייחס למכתבו של מח"ט גבעתי עופר וינטר. "אמירת ´שמע ישראל´ היא לא נחלתם של קיצוניים דתיים!"

חדשות כיפה חנן גרינווד כיפה 14/07/14 14:40 טז בתמוז התשעד

הרב שנוולד למתנגדי מח"ט גבעתי: מלחמת דת מתחוללת בעזה
יחצ, צילום: יחצ

"אמירת 'שמע ישראל' שהיא אחת מתוואי הזיהוי של המורשת היהודית, שמשותפת לכלל הציבור בישראל, היא לא נחלתם של קיצוניים דתיים!”, כך אומר היום (ב') הרב אליעזר שנוולד, אלוף משנה במילואים וראש ישיבת מאיר הראל במודיעין, כשהוא מתייחס למכתבו של מח"ט גבעתי עופר וינטר.

כזכור, עם תחילת מבצע "צוק איתן" וגיוס נרחב של כ-40,000 חיילי מילואים, שיגר מח"ט גבעתי- אל"מ עופר וינטר, מכתב ובו הוא כתב כי הוא נושא תפילה לשמיים וקורא עימם 'שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד'. בעקבות פרסום המכתב נכתבו גינויים רבים נגד התייחסותו לנושא מכיוון דתי.

מיד לאחר פרסום מכתב המח"ט בכלי התקשורת החליטו לצאת נגד המח"ט אנשי שמאל הטוענים כי המח"ט, שחובש כיפה על ראשו הופך את הלחימה למלחמת דת. הרב אליעזר שנוולד, יוצא להגנתו.

"תפילת 'שמע ישראל' נקראה ע"י בני עמנו, דתיים ולא דתיים, בעיתות גבורה, כשנדרשו, ולפני שהרגישו שזו שעתם האחרונה, קריאה זו נשמעה בצורה מטלטלת בשנות השואה כשהובילו את רבבות בני עמנו למוות, בתאי הגזים ומול בורות הירייה, לא רק ע"י אנשים דתיים. קריאה זו הולחנה והושרה בעיתות שמחה ועצב ע"י יהודים בכל העולם דתיים ושאינם דתיים", אומר הרב שנוולד.

עוד הוסיף הרב:" אז מה קרה היום שקמו אלה שעוררו מהומה סביב פקודת היום של מח"ט גבעתי? האם תוכנה של פקודת היום? האם היא משקפת סוג של בורות במקורותיהם של הציטוטים הללו ועל כן הם מייחסים לאמירות הללו מסוג של קיצוניות דתית, של גחמה לצבא מלחמות הדת? או שמא זו התקפה לשמה, והאיגרת היא רק קרדום לחפור בה - לאלה, בעלי האג'נדה, והעיתונאים והעיתונים המוכרים לכולם, שמנסים להצר צעדיהם של מפקדים מוכשרים ומובילים בצה"ל רק בשל היותם דתיים? של אלה שמנסים להוכיח באותות ומופתים שיש 'הדתה' בצה"ל, שד דתי שצריך להלחם בו בכל דרך כדי שלא ישתלט חלילה על צה"ל ויפגע בו".