הרב שנוולד: יחד היא מפלגה חרדית שמטרתה משיכת קולות מהציונות הדתית

הרב אליעזר שנוולד תוקף במכתב את מפלגת יחד ומאשים: "מפלגת יחד היא מפלגה חרדית. "שכחו" לראש המפלגה את הגישה השמאלנית בעד הסכם אוסלו, ערפאת, ופינוי חברון"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 08/02/15 15:24 יט בשבט התשעה

הרב שנוולד: יחד היא מפלגה חרדית שמטרתה משיכת קולות מהציונות הדתית
דוברות, צילום: דוברות

מתקפה חריפה על מפלגת יחד מצד הרב אליעזר שנוולד, ראש ישיבת ההסדר מאיר הראל במודיעין. במכתב אותו שלח לבוגרי הישיבה הוא תוקף את המפלגה וטוען כי מדובר במפלגה חרדית אר מטרתה למשוך קולות מהציבור הדתית לאומי.

"זה תקופה ארוכה שעושים רצח אופי לחברי הכנסת מהבית היהודי. כביכול מדובר באנשים התורה אינה חשובה להם. צריך להעמיד דברים לאשורם”, הוא כותב ומציין את יתרונותיהם של חברי הכנסת מצד הבית היהודי - ניסן סלומינקי, הרב אלי בן דהן, בצלאל סמוטריץ, מוטי יוגב, אורי אוריאל, אבי וורצמן ונפתלי בנט.

הרב שנוולד טוען כי בניגוד לטענות לפיהן עברו הצעות חוק בהסכמת הבית היהודי, בפועל מדובר באחיזת עיניים "זוהי אחיזת עיניים שהרי דווקא זהו אות כבוד לבית היהודי שהצליח למנוע את חקיקתם הסופית בכנסת. למרות המצב האלקטורלי הלא פשוט מול יש עתיד", הוא כותב ומציין כי "לגבי חוק הגיור, גם כאן מעלימים מן הציבור שזהו נוסח שגובש ותוקן בהסכמת זקני רבני הציונות הדתית, והוא זהה למצב שהיה נהוג בישראל זה עשרות בשנים”.

"מאידך לא דאגו המלינים לפרסם ביושר מה היו היוזמות המבורכות של הבית היהודי בתחום התורני. בהחזרת התקציבים למוסדות התורה הציוניים, שהופלו לרעה. במינוי עשרות רבני ישובים מהציונות הדתית ורב לירושלים. בבניית מקוואות. בהסדרת ענייני השמיטה. ועוד. ובשמירה על ארץ ישראל", כותב הרב.

הרב שנוולד תוקף את השאלה האם יש מקום לאחדות או פילוג עם החרדים, כשלטענתו מדובר בסדר עדיפות לא נכונה. “האם האחדות של יחד תקדם גם אחדות עם הציבור החרדי יותר ממה שהיה לפני כן?! גם הם אומרים שלא!”, הוא טוען.

בדבריו טוען הרב שנוולד כי אלי ישי הינו אדם הגון, אך יחד עם זאת "הוא אדם חרדי שתפיסת עולמו היא חרדית והוא למד בישיבות חרדיות! האם הוא ייצג בכנסת את בית המדרש של מרן הרב צבי יהודה יותר מהחברים מהבית היהודי?!”, הוא שואל ומציין כי הוא עמד בראש תנועה שהייתה שותפה להסכמי אוסלו "בזמן ההסכם הוא כיהן כמזכ"ל תנועת ש"ס" וטוען שתפיסת עולמו בהסכמי אוסלו ולאחריה הייתה שמאלנית כשהוא מביא ציטוטים מעיתון הארץ בשנת 2002: "אנחנו יושבים כעת בממשלת ליכוד ואנחנו אומרים במפורש: כן אוסלו, כן פינוי חברון, כן ערפאת".

עוד טוען הרב שנוולד כי במשך שנים הוא עמד בראש תנועה שהפלתה לרעה את הציבור הדתי לאומי בכל תחום שהוא ושתנועתו פעלה לטרפד לפני עשור את בחירת הרב יעקב אריאל לרבנות הראשית".

המסקנה, כותב הרב שנוולד, היא כי "יחד היא מפלגה חרדית שמטרתה למשוך קולות מהציבור הדתי לאומי". לדבריו "נראה בעליל שהנציג היחיד מהציונות הדתית שבמקום ריאלי נועד לשם משיכת קולות מהציבור הדתי לאומי. היא לא פונה לבוחרים חרדים בכלל. ולכן איננה מקימה מועצת חכמים רק הרב מזוז".

עוד הוא טוען כי אם יחד תעבור את אחוז החסימה יהיו בה שלושה חברים (ללא ברוך מרזל שיעמוד בפני עצמו בכנסת ח"ג) “שניים חרדים מובהקים. החבר היחיד מהציונות הדתית לא יבוא לידי ביטוי לא יהיה חבר בממשלה וספק אם תהיה לו השפעה. כל שאר המועמדים ברשימה הם חרדים".

"כדי להשפיע צריך כח פוליטי של ידיים מצביעות שלושת הקולות לא מהוים השפעה משמעותית מול היוזמות של לפיד, והמפלגה תקטין את כוחה של הציונות הדתית בכנסת להתמודד מול החוקים של לפיד", טוען הרב שנוולד בסיכום מכתבו.