הרב שמחה הכהן קוק: הזעקה עולה לשמיים, זו שריפה של כולם

ברחובות מנסים לעכל את גודל האסון לאחר השריפה שגבתה את חייהם של ששת בני משפחת שאער. רבה של רחובות: "זה אסון איום ונורא שמחריד את כל הלבבות"

חדשות כיפה אורי פולק 27/03/12 15:16 ד בניסן התשעב

הרב שמחה הכהן קוק: הזעקה עולה לשמיים, זו שריפה של כולם
Gellerj-cc-by-sa, צילום: Gellerj-cc-by-sa

אסון השריפה ברחובות שגבה אמש (ב') את חייהם של גיא שאער (38) וחמשת ילדיו הקטנים - אליאב (11), אביתר (8), אמיתי (7), שירה (3) ואיתמר בן השנתיים - הכה בתדהמה את תלמידי בית הספר "תלמוד תורה - הרא"ם", בו למדו אליאב, איתמר ואביתר.

הצוות החינוכי החל בשעות הבוקר לקיים שיחות, בליווי יועצים ופסיכולוגים, על מנת לסייע לתלמידים, חבריהם של הנספים, לעכל את גודל האסון. אל בית הספר הגיע גם רבה הראשי של רחובות, הרב שמחה הכהן קוק, שביקש לנחם את התלמידים והצוות.

"זה אסון שמחריד את כל הלבבות, דבר שהוא איום ונורא", אמר הרב קוק לתלמידים. רבה של רחובות אמר לאם המשפחה, אביבית שאער, כי "שהנשמות שלהם עלו למעלה, שיש לה עכשיו בעל וילדים בגן עדן. לכן הלוויה לא תהיה 'כבוד אחרון', כמו שנהוג לומר, כי הם הולכים למקום אחר, לבית עולמם. זו הגישה הנכונה וזו הנחמה".

הוא ציין כי ברוח זו הודרך גם צוות בית הספר לדבר עם התלמידים. "אני בטוח שהאימא מסוגלת לעכל את זה. היא מחנכת את בנות ישראל כבר הרבה שנים, ומן הסתם הייתה צריכה לפעמים ללוות בעצמה תלמידות שחוו אסון", ציין הרב קוק, שאמר כי "הזעקה עולה עד לשמים. זו שריפה של כולם, לא רק שלה".

מנהל בית הספר, הרב אפרים וייס, אסף הבוקר את התלמידים לשיחה כלל בית ספרית. הוא סיפר כי הנספים היו "שלושה תלמידים שעשו את דרכם בבית הספר מכתה א', הם היו ילדים חיוביים, מנומסים ונעימי הליכות. האובדן קשה מנשוא, כל הילדים האלה הם ילדיי האישיים". הרב וייס הוסיף כי "משפחת שאער הייתה משפחה חינוכית למופת, עם הורים מעורבים מאוד בחינוך הילדים, אנחנו המומים ומזועזעים מהמקרה".

הצוות החינוכי של אולפנת צביה בעיר, בו מלמדת אם המשפחה, אביבית, התמודד אף הוא עם גודל האסון. הרב זאב כהן, ראש האולפנה, ציין כי גם בעבור האולפנה מדובר ב"יום קשה מנשוא". הוא ציין כי הצוות החינוכי כינס את התלמידים לשיחת חיזוק ונחמה.

"אנו מחבקים אותם, מקשיבים להם, מדברים איתם על האסון. בית הספר הוא כמו משפחה, כולם מכירים את כולם והאימא הייתה מחנכת אהובה ביותר, התלמידות שלה היו קשורות אליה מאוד", הוא ציין.