הרב שמואל אליהו עדיין מתלבט אם לרוץ לרבנות

הרב אליהו קיבל מספר פניות - מהמגזר הציוני דתי והחרדי - להתמודדות על תפקיד הרב הראשי הספרדי לישראל. עם זאת, הוא טרם קיבל החלטה סופית בעניין

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 28/05/13 17:20 יט בסיון התשעג

הרב שמואל אליהו עדיין מתלבט אם לרוץ לרבנות
ברוך גפן, צילום: ברוך גפן

הרב שמואל אליהו, רבה של צפת, עדיין מתלבט אם לרוץ לתפקיד הרב הראשי הספרדי לישראל. בשיחה עם כיפה הכחיש הרב אליהו את הדיווחים השונים על כך שהחליט לרוץ לתפקיד ואמר כי הוא אכן מקבל מספר פניות בנושא - גם מהמגזר החרדי - וכי הוא ישקול את הדברים במידה והם ייתכנו מבחינה מעשית.

לצד הפניות הרשמיות, עצומה שרצה ברשתות החברתיות קוראת לרב אליהו להגיש את מועמדותו באופן רשמי. בעצומה, עליה כבר חתמו כ-200 גולשים, נכתב כי ”הציבור הספרדי הינו ציבור ציוני ביסודו, הציבור צריך הנהגה תורנית לאומית, לדעתנו הרב הוא הדמות שמוסגלת להחיות את הקשר הטבעי של הציבור הספרדי לציונות וערכים דבר שנלקח ממנו זה עשרים שנה“.

לפני כחצי שנה פורסמה מודעה בכלל עלוני השבת, עליה חתומים כ-100 רבנים מהציונות הדתית, שקראו לפעול למינויו של רב ראשי ציוני-דתי.

”בעקבות ההצלחה בבחירות והמצב הפוליטי החדש שנוצר, אנו קוראים לנציגנו בכנסת למנות רבנים ראשיים אשכנזים וספרדים מבני הציונות הדתית", נכתב בגילוי הדעת, בו טענו הרבנים כי בכוונתם להפסיק את שליטת ש“ס במערכת הרבנות הראשית וכי הם מתנגדים לכל ”דיל“ במסגרתו ימונה רב ראשי אשכנזי מהציונות הדתית ורב ראשי ספרדי מטעם ש“ס.