הרב שמואל אליהו: מילותיו של שטרן על גבול הפורנוגרפיה

הרב שמואל אליהו מגיב על התבטאותיו של ח"כ אלעזר שטרן בחריפות. "מאיפה הלשון המכוערת הזו? הוא לא ביזה אותי, הוא ביזה 300 רבנים שחתמו על עצומה נגד חוק הגיור"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 03/09/14 11:45 ח באלול התשעד

הרב שמואל אליהו: מילותיו של שטרן על גבול הפורנוגרפיה
עמנואל מימון, צילום: עמנואל מימון

24 שעות לאחר התבטאויותיו של חבר הכנסת אלעזר שטרן נגד הרב שמואל אליהו, מגיב הרב אליהו לדברים בתכנית 'עצם העניין' בגלי ישראל. "הבוקר בתפילה התפללתי עליו. התפללתי שהבן אדם יתעשת, חבל, זה לא כבוד. הוא לא ביזה אותי, אני לא נעלבתי, ממש לא נעלבתי. הוא ביזה 300 רבנים שחתמו על עצומה ואמר מילים שאי אפשר לשמוע אותן, הוא אמר מילים על גבול הפורנוגרפיה".

"יש לנו זכות לומר את דעתנו, לא רק לו (לשטרן)”, אמר הרב אליהו. "ואם 300 רבנים אומרים את דעתם אז אי אפשר להגיד להם. אז מישהו אחד לא קרא ומישהו אחד המזכיר שלו לא עשה את העבודה בצורה הנכונה, אי אפשר בגלל זה לבוא ולפסול את כולם. להגיד שכל 300 הרבנים לא יודעים מה הם מדברים, שהם "מזנים" את תפקיד הרבנות. מאיפה הלשון המכוערת הזאת? מאיזה לב זה יוצא?".

האזינו:

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/93201419552.mp3[/embed]

בנוגע לפתרון אפשרי אמר הרב אליהו "איך מוצאים את שביל הזהב? יושבים ומדברים ומנסים למצוא את השביל הנכון הזה וזו עבודה. אבל השביל הזה לעולם לא ימצא, אם יבוא אחד כמו שטרן וישתלח ברבנים באופן שהוא השתלח ב-300 רבנים".

"מעורר חשד, שאין לו שום אינטרס לפתור את היבט הגיור אלא הוא תופס טרמפ על הסיפור הזה בשביל להשתלח בעולם התורה. השאלה מה המניע, אם המניע שלך באמת לקדם את נושא הגיור אז תמצא אותנו בני ברית. נשב, נדון, נחפש, נמצא פתרונות לסוף, איך פותרים את נושא הגיור. אבל עולה החשד המאוד כבד של כולנו שהמטרה היא באמת לפרק את הרבנות הראשית ותופסים טרמפ על הגב של הגרים".