הרב שמואל אליהו: מותר לירות במציתים בשבת

הרב שמואל אליהו פוסק: אסור לסמוך על הנס ואם מזהים ניסיון הצתה בשבת "בוודאי מותר ומצווה לחלל שבת בשביל לעצור את האש ואת המציתים. ואם צריך - גם לירות בהם". ל'כיפה' הבהיר הרב: "גם ביום חול"

חדשות כיפה משה ויסטוך 25/11/16 07:51 כד בחשון התשעז

הרב שמואל אליהו: מותר לירות במציתים בשבת
עמנואל מימון, צילום: עמנואל מימון

השריפות משתוללות, עשרות אלפי אנשים פונו מבתיהם ורכוש רב עלה בלהבות. ביממה האחרונה מתגברות ההערכות שמרבית השריפות הן תוצאה של הצתות מכוונות על רק לאומני. במהלך הלילה אף נעצרו 8 חשודים במעורבות בהצתות בצפון.

השבת בפתח ונושא השריפות עשוי להגיע למצב של פיקוח נפש. הרב שמואל אליהו, רבה הראשי של צפת, נשאל האם מותר לעצור ניסיונות הצתה ולחלל על כך את השבת.

(צילום: באדיבות המצלם)

בדף הפייסבוק הוא ענה: "ראש הממשלה הגדיר את ההצתות כטרור. אחד מראשי השב"כ קרא לזה נשק להשמדה המונית. בנס לא נשרפו אנשים חיים אבל אין סומכים על הנס.

בוודאי מותר ומצווה לחלל שבת בשביל לעצור את האש ואת המציתים. ואם צריך - גם לירות בהם.
אם בבית מאיר, בכרמיאל או בחיפה היו יורים במציתים היה נחסך מאיתנו האסון הזה.
אני מקווה שהרמטכ"ל ומפכ"ל המשטרה יתנו הוראות ברורות לחיילים לשוטרים ולאזרחים הנגזרות מכך שההצתות לא נגמרות, כי זו האחריות שלהם".

ל'כיפה' חידד והבהיר הרב אליהו כי "מותר לעשות הכל, לפי הצורך, כדי לעצור את המציתים, גם ביום חול. כיוון שנשאלתי על שבת עניתי על שבת, אבל אין הבדל".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן