הרב שמואל אליהו לכיפה: "הח"כ אמר לנו שאם נקרא לו, הוא יגיע"

רב העיר צפת, שהקים צוות בדיקה לבדיקת החשדות נגד הח"כ מהבית היהודי בראיון לכיפה: "בינתיים לא התגבשו מספיק עדויות מרשיעות שעל פיהם אפשר להרשיע אותו. עד כה הגיעו עדויות מגוף שני או שלישי".

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 01/12/16 14:13 א בכסלו התשעז

הרב שמואל אליהו לכיפה: "הח"כ אמר לנו שאם נקרא לו, הוא יגיע"
אמיר שימור, צילום: אמיר שימור

"יש צוות בדיקה שמטפל בנושא הזה. הרב איתן איזמן, ראש מוסדות צביה, היה מנכ"ל הרבנות הראשית, אישיות מאוד משמעותית וחשובה, נמצא בצוות" אומר הרב שמואל אליהו, רב העיר צפת בראיון לאתר 'כיפה' בנוגע לחבר הכנסת המכהן בבית היהודי ומואשם בהטרדות מיניות. "הצוות מטפל בנושא הזה ממזמן, עוד לפני הפרסום".

"אנחנו בודקים את העניין, בינתיים הגיעו אלינו שמועות ואנחנו מנסים להתחקות אחרי השמועות האלה ולראות אם אפשר להפוך אותן לעדויות" אומר הרב אליהו ומסביר כי רק לאחר הצטברות של מקרים שיגיעו לצוות, יוכלו לקרוא לח"כ נגדו עלו הטענות למסור את גרסתו. "בינתיים אין לנו בידיים מספיק נתונים. הודענו לח"כ שהצוות קיים, הוא אמר שברגע שיקראו לו הוא יגיע. בינתיים לא התגבשו מספיק נתונים ועדויות מרשיעות שעל פיהם אפשר להרשיע אותו. גם שמועות הן חשובות, אנחנו לא מזלזלים בהן. אבל כמו שאנחנו חייבים לעשות דין אם יתברר שזה נכון, אך אנחנו חייבים להיות מספיק חדים והוגנים לא להרשיע בן אדם אם זה לא נכון".

מטעם מי צוות הבדיקה? למה לא לפנות לפורום תקנה?
"זה לא מטעם מאן דהוא, זה התגבש, פנו אלינו. זו שאלה קשה. אנחנו דיברנו עם פורום תקנה, הפורום נכון לאתמול לא רצה לטפל בזה כיוון שהוא מטפל בדרך כלל באנשי חינוך אבל אנחנו נמצאים בקשר מתמיד עם הפורום". יש לציין כי הרב איזמן, ממובילי צוות הבדיקה של הפרשה, נמנה עם חברי פורום תקנה.

ניסיתם להגיע לנשים שנפגעו?
"אנחנו ניסינו, מנסים וננסה".

הרב אליהו מספר כי עד כה העדויות שהגיעו אל צוות הבדיקה היו עדויות מגוף שני או שלישי בלבד "עדויות כאלה הן חשובות אבל אי אפשר על סמך עדויות מהצד הזה להרשיע בן אדם".

כמה עדויות יספיקו מבחינתכם?
"יש דברים שאנחנו לא יכולים לשים על השולחן. זה משקל עדין מאוד, רגיש מאוד. אנחנו מודעים לעובדה שלא קל לנשים לבוא ולהתלונן, מנסיון באירועים קודמים זה קשה מאוד לאישה לבוא ולחשוף את עצמה, לומר את מה שקרה, זה בדרך כלל פצעים מאוד עמוקים וכואבים ולכן אנחנו מודעים לרגישות האדירה שצריכים לנקוט במקרים מהסוג הזה" אומר הרב אליהו ברגישות ובעדינות ומקולו נשמע כי רצונו לעזור לכמה שיותר נשים ולטפל בנושא כראוי.