הרב שמואל אליהו: להודות לה´ על כך שנבחרו מכבדי המזוזות ולא המזלזלים

אנחנו מודים לה´ על כך שנבחרו מכבדי המזוזות ולא המזלזלים; אוהבי ארץ ישראל ולא המתנשאים על אחיהם. שנבחרו אלו שלא מכפישים גם בעת בחירות סוערות

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 24/03/15 16:46 ד בניסן התשעה

הרב שמואל אליהו: להודות לה´ על כך שנבחרו מכבדי המזוזות ולא המזלזלים
פלאש 90, צילום: פלאש 90

המבדיל בין קודש לחול

מערכת הבחירות האחרונה התחילה כמערכה בין מפלגות המתחרות על השלטון ונסתיימה במערכה ערכית בין גושים. בין המזלזלים לבין המכבדים. בין השורשים לבין התלישות. מערכת של יהדות מול ריקנות. קודש מול חול. מזוזות מול תיאטראות. קידוש ה' מול חילול ה'.

אנחנו מודים לה' על כך שנבחרו מכבדי המזוזות ולא המזלזלים; אוהבי ארץ ישראל ולא המתנשאים על אחיהם. שנבחרו אלו שלא מכפישים גם בעת בחירות סוערות.

הוֹדוּ לַה' כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ

אחרי הניצחון של המחנה המאמין באלוקים, צריך לומר תודה. "הוֹדוּ לַה' כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ". עם ישראל אומר תודה - "יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ". העובדים במקדש, שהיו צינור להעביר את תפילות כלל ישראל שנשמעו, אומרים תודה מיוחדת - "יֹאמְרוּ נָא בֵית אַהֲרֹן כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ". יראי ה' אומרים תודה מיוחדת, כי הם מבינים שלא בזכות צדקתם ה' הושיע את עמו, אלא בזכות האבות - "יֹאמְרוּ נָא יִרְאֵי ה' כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ".

קומץ טהור דוחה הרבה בוז וחושך

זה לא היה פשוט לנצח את המערכת המשומנת שהייתה מצופה בכסף שהגיע מאירופה ומאמריקה. כסף שקנה פרסום בחוצות ובכלי התקשורת. כסף שקנה יועצים, מומחים ופעילים. עיתונאים ואנשי תקשורת. מתמכרים שמילאו רצון קוניהם והשפילו את ראש הממשלה ואת אשתו ובאמצעותם השפילו את כולנו.

במאבק שמתואר במגילת אסתר יודע המן לומר למרדכי: "קומץ שעורים שלך דחה עשרת אלפים ככר כסף שלי". גם היום אפשר לומר כי מזוזה ששווה עשרות שקלים בלבד דחתה את עשרות מיליוני שקלים שנשפכו על-ידי ממשלות וארגוני שמאל במטרה להחליף את השלטון בשוחד ובאמצעים פסולים.

נשיקה כנשק להצלחה

החלחלה שאחזה בכל בית ישראל למשמע דברי הבלע על המזוזות היא שעוררה בהם את אמונת האבות שטבועה בהם, והם התגייסו להגן על קודשי ישראל. אשר על כן אנו רוצים להודות באמצעות המזוזה. באמצעות הכבוד שנכבד אותה יותר מתמיד. באמצעות הבדיקה שנבדוק אותה. באמצעות הידור המצווה שנעשה בה, עם מזוזה כשרה יותר ובית מזוזה מהודר יותר. נכבד באמצעות המחשבה שנחשוב עליה בכל פעם שנראה אותה, אפילו מרחוק. נכבד אותה באמצעות הכבוד שניתן לה בכך שננשק אותה בכל פעם שנעבור לידה. נשיקה עם אהבה, נשיקה עם תפילה להצלחת עם ישראל.