הרב שמואל אליהו: "חייל וחיילת יחד בפילבוקס, פעילות צבאית לא תהיה שם"

רב העיר צפת מגבה הרב לוינשטיין ואומר כי הרצון לשלב בין לוחמים ולוחמות בא מהשקפת עולם פמיניסטית קיצונית. "רוצים לזרוק אותנו לים ואנחנו עסוקים בבמשחקי מגדר"

חדשות כיפה משה ויסטוך 08/03/17 10:17 י באדר התשעז

הרב שמואל אליהו: "חייל וחיילת יחד בפילבוקס, פעילות צבאית לא תהיה שם"
רוני חי, צילום: רוני חי

הרב שמואל אליהו לא רואה בעיה עם דבריו של ראש המכינה בעלי. לטענתו שירות נשים ביחידות קרביות, בטח עם גברים, רק פוגע בצה"ל.

"הוא צודק במאה אחוז", אמר רב העיר צפת בראיון לגלי צה"ל על דברי הרב לוינשטיין: " מותר לאדם להביע את דעתו במיוחד כשהיא הגיונית". בהמשך הוא הסביר כי "למרות שלבנות יש כוונות טובות לתרום, שירותם בצבא מזיק מבחינה צבאית. כשחייל צריך לשמור עם בנות בפילבוקס במשך יומיים או יחד בטנק, פעילות צבאית לא תהיה שם. זה משרת אג'נדות פמיניסטיות קיצונית. אוייבנו רוצים לזרוק אותנו לים ואנחנו לא יכולים לשחק במשחקי מגדר".

הרב הסביר שלא כולן זוכות לשרת בתנאים סטריליים יחסית, מבחינת הסביבה המעורבת והמגע הישיר עם האוייב, "לא דיברתי על טייסות קרב. רוב הבנות הקרביות לא טייסות קרב, אלא נמצאות בפעילות אינטנסיבית עם בנים ובמגע עם אוייב. כשאתה שם בחור ובחורה בלילה חשוך בשמירה באופן טבעי ובריא נוצרת משיכה אחד לשני. מטרת הצבא היא לא לייצר רומנטיקה בפילבוקס. ודאי שאפשר לעבוד ביחד, אך מציאות צבאית היא שונה".

"האם הייעוד של בנות הוא להילחם בדעאש?", תהה הרב, "היא יכולה להיות מהנדסת וחברת כנסת ובצבא יש הרבה תפקידים שנשים יכולות לשרת. נשים וגברים עובדים ומשרתים יחד במרחב הציבורי. השאלה אם זה חכם לשים אותם במצב של חיכוך גדול ולשים חיילים וחיילות יחד בטנק, בשמירה או באוהל".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן