הרב שמואל אליהו: "גבורה נשית זה לדעת לומר לא!"

הרב אליהו בכנס לבנות בשירות לאומי התייחס להצטברות פרשיות האחרונות של גברים דתיים שהטרידו נשים: "אמת של אישה חשובה יותר משררה של גבר תוקף"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 07/12/16 12:13 ז בכסלו התשעז

הרב שמואל אליהו: "גבורה נשית זה לדעת לומר לא!"
אפרת כהן, צילום: אפרת כהן

הרב שמואל אליהו, רב העיר צפת, דיבר הבוקר בכנס לבנות שירות לאומי ואמר להן כי "גבורה נשית זה לדעת לומר לא, האמת של אישה חשובה יותר מסררה של גבר תוקף. בנות תגידו לא!".

הרב אליהו הוסיף כי "העולם השתנה, העולם היום הוא לא מה שהיה. גבורה כזו היא חלק בסיסי מכל אחת מאיתנו. 'כי השם אלוקך בקרבך אל גדול ונורא'"

את הדברים אמר הרב שמואל אליהו בכנס של האגודה להתנדבות במחוז צפון בשיתוף עם המרכז האקדמי לב בנושא גבורת נשים, לקראת חנוכה. הרב הזכיר הבוקר את המקרים הכואבים הנוגעים להטרדה מינית של נשים במגזר בתקופה האחרונה.

בשבוע שעבר אמר הרב בראיון ל'כיפה' "אנחנו מודעים לעובדה שלא קל לנשים לבוא ולהתלונן, מנסיון באירועים קודמים זה קשה מאוד לאישה לבוא ולחשוף את עצמה, לומר את מה שקרה, זה בדרך כלל פצעים מאוד עמוקים וכואבים ולכן אנחנו מודעים לרגישות האדירה שצריכים לנקוט במקרים מהסוג הזה". בשבוע האחרון התבטא הרב אליהו מספר פעמים בנוגע להטרדות המיניות שנחשפות לאחרונה בציבור הדתי לאומי, הרב חיזק נשים לחשוף את הפוגעים ולהביא לצדק.