הרב שלמה עמאר: לא אתמודד על תפקיד הרב הספרדי בירושלים

מי מנסה לעשות ספין בבחירות לרבנות ירושלים? באתרים חרדיים טוענים שיתכן שהרב הראשי לשעבר יתמודד לתפקיד הרב הראשי הספרדי בירושלים. בלשכתו מכחישים: "לא עומד על הפרק"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 19/06/14 17:36 כא בסיון התשעד

הרב שלמה עמאר: לא אתמודד על תפקיד הרב הספרדי בירושלים
יחצ, צילום: יחצ

הרב שלמה עמאר לא יתמודד על תפקיד הרב הראשי הספרדי לירושלים. לפני מספר שעות התפרסמה טענה באחד מאתרי החדשות החרדיים לפיו ייתכן שהרב עמאר יתמודד לתפקיד הרב הראשי הספרדי לירושלים במסגרת דיל עם ניר ברקת, לפיו אחד מהרבנים יהיה הרב אריה שטרן, המועמד של הציונות הדתית, והרב השני, הספרדי, יגיע מהחרדים.

על פי הכתבה בלשכתו של הרב עמאר טוענים כי הרב עדיין לא החליט האם להתמודד לתפקיד ושהדבר תלוי ברצון ראש העיר ניר ברקת, אך הודעה רשמית שיצאה מלשכתו מפריכה את הטענות:

"הרב איננו מעוניין כלל להתמודד על תפקיד זה. הנושא לא נמצא על סדר יומו ובוודאי שאין לו יד ורגל בשום עסקאות או התארגנויות בעניין. המדברים בשמו בנושא זה, עושים מעשה חמור, חוטאים לאמת ומצערים את מרן. צר לנו שיש גורמים אינטרסנטיים המנצלים את שהותו של מרן במסע חיזוק בחו"ל, כדי להכפישו ולקושרו שוב לסיפורי בדים".

עוד הבהירו אנשי לשכת הרב: "הרב עמאר הביע את דעתו באופן נחרץ בנושא זה, במכתב שפרסם לפני כשנה, ומאז ועד עתה לא חל כל שינוי בדעתו".

בשיחה עם כיפה מותחים גורמים בסביבתו של הרב עמאר ביקורת על הספין שמנסים לעשות על גבו של הרב הראשי לשעבר. "זה ממש לא נכון", אומר הגורם. "הוא לא מתמודד והדבר לא עומד על הפרק. מדובר בתפקיד חשוב ויש אנשים טובים וראויים שימלאו את התפקיד. לא חסרים רבנים ספרדים רבי מעלה שיכולים לכבד את התפקיד, ושיכבדו את הבית היהודי ואת ראש העיר. אנשים מוציאים את הדברים הללו כאילו לכבודו".

בעוד שבציונות הדתית הרבנים כולם מתייצבים מאחורי הרב אריה שטרן לתפקיד הרב הראשי האשכנזי לעיר, בצד החרדי עושים גורמים שונים מאמצים כדי להביא לבחירת רב כזה או אחר. בין היתר נטען כי אריה דרעי מעורב בתמונה בניסיון למנות רב מטעמו. באם הרב אריה שטרן לא יוכל להתמודד על תפקיד הרב הראשי האשכנזי בשל גילו, מועמד אחר שייתכן שיעלה, הוא הרב שמואל אליהו. אם כך יהיה בסופו של דבר תפקיד הרב האשכנזי יגיע לחרדים, דבר שיפתח מחדש את המרוץ.