הרב שלמה עמאר והרב אריה שטרן הם הרבנים הראשיים לירושלים

בתום מערכת בחירות קשה ואינטנסיבית נבחר הרב שלמה עמאר לתפקיד רב העיר הספרדי לירושלים והרב אריה שטרן יכהן כרב הראשי האשכנזי לירושלים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 21/10/14 19:51 כז בתשרי התשעה

הרב שלמה עמאר והרב אריה שטרן הם הרבנים הראשיים לירושלים

בתום מערכת בחירות סוערת הכריזו ראש העיר ניר ברקת וסגן השר לשירותי דת על שני הרבנים הראשיים לירושלים. הרב שלמה עמאר יכהן כרב העיר הספרדי לירושלים והרב אריה שטרן יכהן כמקבילו בתפקיד רב העיר האשכנזי.

סמוך לשעה שמונה בערב (ג') הכריזו ראש עיריית ירושלים ניר ברקת וסגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן באולם מליאת מועצת העיר ירושלים בכיכר ספרא, על תוצאות מערכת הבחירות שהחלה בפועל כבר לפני יותר מחמש שנים.

בצד האשכנזי, הרב שטרן גבר על מתחריו כשקיבל 27 מתוך קולות חברי הגוף הבוחר לעומת 20 בלבד לרב משה חיים לאו.

בצד הספרדי, הרב עמאר גבר על מתחריו כשקיבל 28 מתוך קולות חברי הגוף הבוחר לעומת 18 קולות לרב אליהו ו2 קולות בלבד לרב אמסלם.

סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן בירך את הרבנים שנבחרו ואמר: "הבטחנו וקיימנו. לעיר ירושלים נבחר רב ציוני שמאמין בעם ישראל ובמדינת ישראל. עם היבחרי הבטחתי כי הגיעה העת שגם רבנים ציונים דתיים יתמנו לתפקידי מפתח במערכת הדת בישראל והנה הגיע היום. אנו מאמינים שתהיה לכך השלכה משמעותית על תדמיתה של הדת במדינה. אני מברך את הראש"ל שלמה משה עמאר שנבחר לכהן כרבה הספרדי של העיר.
היום אנחנו יכולים לבשר לעיר ירושלים על שני רבנים חדשים התואמים את אופיה של העיר המורכבת.
ניצחון זה הוא המשך למדיניות הבית היהודי ולמשרד לשירותי דת מאז כניסתי לתפקיד למנות רבנים ציוניים המחוברים לעם. זה המשך למינויים של שורה של רבנים ציוניים דתיים". בסיום דבריו הודה הרב בן דהן ליועצו חיים פלק שעבד מאחורי הקלעים בנושא מינוי הרבנים בירושלים.

צפו:

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/102120145286.mp4[/embed]

מדובר בהישג משמעותי לבית היהודי לאחר מערכת בחירות קשה ואינטנסיבית. 48 חברי הגוף הבוחר הצביעו החל מהשעה 16:00 ועד השעה 19:00 על שני המועמדים אותם הם ראו כמתאימים לתפקיד רב העיר ירושלים. וכאמור הכריעו הערב כי הרב עמאר והרב שטרן הם הרבנים הראשיים לירושלים.

במהלך חודשים נוהלה מערכת בחירות קשה ואינטנסיבית בירושלים. לפני מספר חודשים הודיעה מפלגת הבית היהודי כי לאחר עשור ללא רב ראשי יתקיימו בחירות לרבנות ירושלים. הבית היהודי הציב את הרב אריה שטרן כמועמד הציונות הדתית ובמקביל הריץ את הרב הראשי לשעבר הרב שלמה עמאר לתפקיד רב העיר הספרדי של ירושלים.

ביום הגשת המועמדויות, מעט לפני חג הסוכות, הגישו לא פחות מ-19 רבנים את שמם כמועמדים לתפקיד רב העיר ירושלים, אך היום (ג'), יום הבחירות נשארו רק תשעה מועמדים - שלושה אשכנזים ושישה ספרדים. המועמדים המשמעותיים - בצד הספרדי הרב שלמה עמאר, הרב שמואל אליהו והרב חיים אמסלם, ובצד האשכנזי הרב אריה שטרן והרב משה חיים לאו.

במהלך הימים לפני הבחירות עשו כל המועמדים מאמצים משמעותיים ביותר על מנת לגייס תמיכה. הרב אליהו גייס לתמיכתו את מנהיגי החרדים האשכנזים ומנגד הצליח הרב עמאר להשכין שלום בינו לבין ש"ס כך שהוא קיבל את תמיכתם. בגזרתו של הרב חיים אמסלם נרשמה אכזבה כשהתנועות ירושמים והתעוררות לא עמדו לצידו. עם זאת, אין ספק שריצתו הייתה אמיצה ביותר. “ראינו שהמועמדות של הרב אמסלם לא הייתה מספיק חזקה. הוא לא היה מועמד מוביל בשלב כלשהו לכן הכרענו בעד תמיכה ברב עמאר", אמר הרב ליבוביץ מירושלמים.

מדובר בכל מקרה בהישג לא קטן בכלל לבית היהודי שקידם את הבחירות לאורך כל הדרך. בין היתר יועצו של סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן חיים פלק וראש מטה נפתלי בנט טל גן צביא יכולים לרשום לעצמם הישג לא קטן מכיוון שהובילו את מערכת הבחירות הזו מתחילתה והובילו לניצחון של הבית היהודי בשתי הגזרות

אדריכלי הניצחון, טל גן צבי והרב אלי בן דהן חוגגים