הרב שי פירון: נדהם ממסע הציד הנוראי המתנהל נגדי

מספר 2 ברשימת "יש עתיד" טוען כי גורמים שונים ברשת "מחפשים אותו", בעיקר באלפי תשובותיו שהתפרסמו בשו"ת ההלכתי של כיפה. "החיפוש נגדי לא מתנהל ממניעים טהורים", הוא טוען

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 05/11/12 17:29 כ בחשון התשעג

הרב שי פירון: נדהם ממסע הציד הנוראי המתנהל נגדי
טכנוגרפיקס בע"מ, צילום: טכנוגרפיקס בע"מ

הרב שי פירון, מספר 2 ברשימת "יש עתיד" לכנסת, מתייחס היום (ב') לפרסומים שונים ברשתות החברתיות המבקשות לתקוף באמצעותו את יו"ר מפלגתו, יאיר לפיד, ולהציגו כמי שמוביל את מפלגתו החדשה אל "מחוזות חשוכים" של הדרת נשים או פגיעה בקהילה ההומוסקסואלית.

גורמים שונים ברשת עושים שימוש בעיקר במאגר של אלפי תשובות שפרסם הרב פירון בשנים האחרונות כאן באתר כיפה, בהתייחסות אל מגוון רחב של נושאים, לרבות ענייני צניעות, חברה ומדינה.

"אני נדהם מהמסע הנוראי המתנהל נגדי", טוען היום הרב פירון, "התחלנו ממסע שאני הומופוב עד שהתחילו להגיע עשרות מכתבים של ראשי הקהילה הלהט"בית הדתית שמחו על כך. עכשיו טוענים שאני בעד הדרת נשים. זה מדהים משום שאיש לא ביקש לשוחח, לשאול, להבין על מה ולמה נענתה התשובה ההלכתית שפרסמתי".

("תרבות נוראית שבה לא פונים קודם לאדם כדי להכיר ולהבין". הרב פירון. צילום: יש עתיד)

הרב פירון התייחס לתשובותיו שפרסם אצלנו בכיפה והסביר כי "אתר כיפה הוא אתר הלכתי המיועד לאנשים דתיים בלבד המבקשים לקבל הדרכה אישית בשאלות הלכתיות. אכן ההלכה היהודית אוסרת הבטה בפניה של אישה כשמדובר בהקשר של התבוננות מינית. אפשר לחלוק, אפשר לא להסכים. זו עמדת ההלכה. היא לא נוגעת לשיח בין גברים לנשים, למפגש, ליצירת קשרים חברתיים. לכלום. רק להתבוננות שיש בה אלמנטים מיניים".

"התחושה היא שמי שהולך לחפש בין אלפי התשובות שכתבתי (וגאוותי על כך) במהלך שנות רבנותי לא מונע ממניעים טהורים", טוען הרב פירון. עוד הוא קובע כי "אם למישהו יש בעיה בתשובתי - מהיכן צמחה תרבות נוראית שבה לא פונים קודם לאדם לשוחח, להכיר, להבין? וכן, גם אנו חולקים מה הופך את חוסר היכולת לקבל עמדה הנוגעת לחייו הפרטיים של אדם לליברלית ונאורה יותר?".