הרב שי פירון: לא רק תקציבים לישיבות, גם לרפורמים

"אסור שהפחד ישלוט, צריך להוקיע ולבער תפיסות חינוכיות שמנסות להוציא אחרים מחוץ לגדר" אמר השר. אך הדגיש, זה לא אומר שאין לי עניין לשכנע אחרים בדרכי

חדשות כיפה דניאל בשך, כיפה 23/06/14 15:01 כה בסיון התשעד

הרב שי פירון: לא רק תקציבים לישיבות, גם לרפורמים
צילום ארכיון : מוקי שוורץ, צילום: צילום ארכיון : מוקי שוורץ

אמש (יום א') בכנס של חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית, הכריז הרב פירון כי בכוונותו לשתף פעולה עם זרמים שונים ביהדות, ביניהם התנועה הרפורמית והקונסרבטיבית. "הגיעה העת לקשר את כל הזרמים ביהדות" הצהיר, "אנחנו מספיק חזקים להפסיק להדיר יהודים רבים מהשיח הדתי והציבורי של מדינת ישראל". הרב פירון הדגיש כי "זה לא אומר שאין לי עניין לשכנע אחרים בדרכי, אבל בגלל שאני מרגיש שיש לי כוח השפעה ושאסור שהפחד ישלוט, צריך להוקיע ולבער תפיסות חינוכיות שמנסות להוציא אחרים מחוץ לגדר".

לדבריו, "במקומות שצריך לחלוק, נדע שהאינטרס היהודי גדול מסך חלקיו". עוד ציין השר כי "משרד החינוך יעסוק בהעמקת כל מפעלי ההתחדשות היהודית בישראל. לא רק תקציבים לישיבות, יקבלו תקציבים גם קולות מגוונים של אנשים שרוצים לחזק את הזהות היהודית שלהם, בדרכם".

למי שתהה, לא מדובר בהצהרה סתמית, הרב שי פירון מכוון לתקצב את אותם גופים קיימים. "צריך לראות איך 'עלמא' ובינה' יקבלו יותר תקציבים, לצד המכינות מעורבות נוספות. אני מקווה שיפרחו וישגשגו"

זו לא הפעם הראשונה, שהרב פירון פועל למען תקצוב והכרה בזרמים שונים ביהדות, עוד כשהיה איש חינוך, בשנת 2011 חתם על מסמך שקרא לוועדת החוקה של הכנסת לאשר את ההכרה בבתי המדרש היהודיים- דמוקרטיים, כדי שיקבלו תקציבים. "מטרת בתי המדרש היא לתרום לחיזוק הזהות היהודית ולעיצוב שיח ישראלי ערכי המשותף לכלל היהודים בארץ ובעולם המחובר לתרבות העכשווית, למורשת היהודית ולתחיית העם בארצו". נכתב במסמך.