הרב שטרן על עסק שריפת הגופות שמגיע לירושלים: "אעשה הכל למנוע את זה"

הרב אריה שטרן לא אוהב את העסק החדש לקבורה אלטרנטיבית שכולל גם שריפת גופות שעומד להקים סניף בירושלים. בתגובה ל'כיפה הוא אומר: "פשוט שזה אסור על פי ההלכה ועל פי המנהג"

חדשות כיפה משה מאירסדורף 27/06/16 09:08 כא בסיון התשעו

הרב שטרן על עסק שריפת הגופות שמגיע לירושלים: "אעשה הכל למנוע את זה"
shutterstock, צילום: shutterstock

הרב הראשי לירושלים, הרב אריה שטרן הודיע כי יפעל למניעת הגעת 'עלי שלכת' המארגנת טקסי קבורה אלטרנטיביים לעיר הבירה.

אתמול פרסם נטעאל בנדל באתר nrg כי חברת 'עלי שלכת', מתכננת להקים מרכז נוסף על זה שהיא מפעילה היום בעיר רעננה. בכתבה אמר מנכ"ל החברה: "חשוב שתהיה נוכחות שלנו גם בירושלים".

הרב אריה שטרן בתגובה ל'כיפה' אמר: "אם הדברים נכונים, פשוט שהדבר אסור על פי ההלכה והמנהג. אעשה הכל כדי שדבר כזה לא יפעל בעיר הקודש".

לדברי החברה, הרעיון הגיע בעקבות זיהוי של ביקוש רב מצד תושבים בירושלים לבית לוויות מודרני. בימים אלה נבחנים מספר מועמדים שיקימו בזכיינות את בית הלוויות, ולפי התכנית הוא יוקם בעיר בתוך חודשיים. לאחר איתור של הזכיין המתאים להפעלת בית הלוויות המודרני ובחינת מקום מתאים להפעלת הסניף החדש, יחל בית ההלוויות לקיים טקסי קבורה אלטרנטיביים, וביניהם כאמור - שריפת גופות.

לבד מאישור עסק תקין, 'עלי שלכת' אינה נזקקת לאישור מיוחד מעיריית ירושלים. עם זאת, בכדי לקיים טקסים אלטרנטיביים בבתי הקברות הפועלים כיום בירושלים בניהולה של החברה קדישא יהיה עליה לבקש את אישורה לכך.