הרב שטרן לרבנים הראשיים: "לא הכל תלוי בהסכמת ראש הממשלה"

עבודות חפירות שנועדו לטפל בבעיית המים בירושלים נמשכות גם בשבתות. הרב הראשי לירושלים שיגר לרבנים הראשיים מכתב בנושא, בו הוא דורש לקדם יוזמה חרף התנגדות נתניהו: "מי יטפל בזה אם לא הרבנות הראשית"

חדשות כיפה משה ויסטוך 07/02/17 13:58 יא בשבט התשעז

רב העיר ירושלים הרב אריה שטרן, שיגר אתמול מכתב לרבנים הראשיים לישראל, בדרישה שכל פרוייקט רשמי של מדינת ישראל ילווה ע"י איש הלכה. זאת על רקע העבודות על "המערכת החמישית לירושלים", שצפויות להימשך ברצף בכל ימות השנה חוץ מיום הכיפורים.

הרב שטרן תיאר מכתבו שהגיעה אליו ידיעה על כך במתקיימים עבודות חפירות, "וזו עבודה רצופה שאינה נפסקת אלא ביום הכיפורים ומשמע שבשבת כובדים כרגיל. ידיעה זו הביאה אותי שוב לחזור על בקשתי לדון ולהחליט שלכל פרוייקט במדינת ישראל, יצורף גם מי שבוחן את הנושא מנקודת מבט הלכתית".

"המערכת החמישית לירושלים", הוא פרוייקט תכנון ויצירת קו מים נוסף לירושלים, שנועד לספק לעיר ולסביבתה את צריכת המים הנדרשת לה. זאת מכיוון שעל רקע הגידול המתמשך באוכלוסיית ירושלים וסביבתה, מתקרבות מערכות אספקת המים לעיר הבירה למיצוי.

רבה של ירושלים המשיך את המכתבו וכתב כי אמנם בעבר שראש הממשלה התנגד ליוזמה שהציע הרב, "ואולם עכשיו אני חושב שצריך לפעול בעניין הזה גם כשראש הממשלה מתנגד ולא הכל תלוי בהסכמתו". הרב שטרן גם התייחס לגופם של העבודות וכתב ש-"צריך לבדוק את מערכת המים מבחינת שמירת השבת".

לסיום הוא כותב כי "יש צורך ועניין בתיקון כל מה שנוגע בשמירת השבת ומי יטפל בזה אם לא הרבנות הראשית".

מהרבנות הראשית נמסר בתגובה כי הרבנים הראשיים יעיינו במכתב וישיבו לרב שטרן.