הרב שטרן: להפסיק תופעת חילול השבת של מפלסות השלג

רבה של ירושלים הגיש מכתב בירור לראש עיריית ירושלים בו הוא קובל על חילול שבת של מפלסות השלג. "לצד הפעילות הטובה, נודע לי שכמה ממפלסות השלג פעלו ביום שבת קודש"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 22/02/15 13:48 ג באדר התשעה

הרב שטרן: להפסיק תופעת חילול השבת של מפלסות השלג
אילוסטרציה: מואז שומרון, צילום: אילוסטרציה: מואז שומרון

הפתיתים הלבנים כיסו הבירה והצפון שהעסיקו בהתלהבות מדינה שלמה, והעירייה כלקח מסופות העבר, העמידה מאות מפלסות שלג וכלים כבדים לפתוח צירי תנועה מעשרות הס"מ הצפויים של השלג. כבישי הגישה לירושלים נחסמו לכמה שעות במהלך יום חמישי, אך נותרו פתוחים במהלך יום שישי.

אולם לצד הפעילות המוצלחת של העירייה כחלק מהפקת לקחים מהסופה שארעה שנה שעברה, בה נותקו אנשים ממערכת החשמל ומאות מכוניות נתקעו בכביש הגישה לירושלים, נודע כי מפלסות השלג פעלו במהלך השבת.

הרב אריה שטרן, רבה של ירושלים, הגיש מכתב בירור לראש העיר ירושלים, ניר ברקת, ובו הוא קובל על חילול השבת הממלכתי שנעשה בחסות העירייה. מתוכן המכתב: "לצד הפעילות הטובה והמבורכת של עובדי העירייה ביום השלג, דבר שהביא למצב בו כמעט שום כביש לא היה חסום בירושלים, נודע לי שכמה ממפלסות השלג פעלו ביום שבת קודש. אודה לך אם ייערך בירור בנושא, ויופנו אליי האחראים לשם קבלת תדרוך לפעילות התואמת את רוח ההלכה במקרים עתידיים של סופות שלגים".