הרב שטרן: המתקפה על הרב דרוקמן פוגעת בציונות הדתית כולה

רבה של ירושלים הגיב בחריפות על דבריו של הרב חיים אמסלם מהם השתמעה פגיעה ברב דרוקמן. "המתקפה על הרב דרוקמן פוגעת בכבוד הרבנות ובכבודם של עשרות אלפי תלמידים בציונות הדתית

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 07/05/15 18:45 יח באייר התשעה

הרב שטרן: המתקפה על הרב דרוקמן פוגעת בציונות הדתית כולה
לשכת הרב שטרן, צילום: לשכת הרב שטרן

רבה של ירושלים, הרב אריה שטרן, דוחה בתוקף את המתקפה של הרב חיים אמסלם נגד זקן רבני הציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן, לפיה הוא דואג רק לרבנים ציונים דתיים.

״המתקפה על הרב דרוקמן פוגעת בכבוד הרבנות ובכבודם של עשרות אלפי תלמידים בציונות הדתית אשר חשים פגיעה אישית לאור הדברים", אמר הרב והוסיף כי סגנון המתקפה על הרב דרוקמן מהווה פגיעה בכבוד התורה. "הדבר האחרון שניתן לומר על הרב דרוקמן זה שהוא חושש פרסונאלי לתפקידי רבנים של הציונית הדתית. חבל שיש מי שהופך את הויכוח העקרוני לפגיעה בכבוד התורה", אמר הרב שטרן.

כזכור, הרב חיים אמסלם תקף בחריפות את הרב חיים דרוקמן ואת הציונות הדתית והאשים אותה במסמוס חוק הגיור וחוקים נוספים הקריטיים בעיניו לעם ישראל. "משרד הדתות בידי ש"ס. חוק הגיור/החלטת הממשלה מתבטלת. תקציב המכון ללימודי יהדות יחתך ב70%.עניני הזהות היהודית הופקרו. העיקר שתפקידים וג'ובים וכספים לסקטור ימשיכו לתקתק, והעם היהודי והגיור, יחכו לאחרים שאולי יעשו משהו".

הרב אמסלם התייחס גם לדבריו של הרב חיים דרוקמן אתמול ברדיו קול חי, שתקף את המהלך בו ש"ס יקבלו שליטה מלאה על משרד הדתות. “בכיר רבני הציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן, תוקף את ההסכם בין ש"ס ל'הליכוד' במסגרתו תקבל ש"ס שליטה מלאה על משרד הדתות. "שום רב ציוני לא יוכל להיבחר" מלין הרב דרוקמן", הוא כותב.

"הרב דרוקמן היקר זה מה שמדאיג אותך? ששום רב ציוני (כיפה סרוגה) לא ייבחר? וזה שעם ישראל, יסבול ממדיניות גיור מעוותת, ואיסור אונאת הגר ימשך? ועיוות הדין ועינוי הדין שעוברים כל הבאים? ודחיקת "זרע ישראל" אל מחוץ ליהדות? כל זה כלום, אולי בכלל בגלל שאתם בציונות הדתית הייתם הבלם לכל שינוי והפרעתם ליוזמת חוק הגיור, ואת הצעת המחליטים דיללתם, ושוב מסמסתם עד שהכל התנדף! ומה שמעניין כעת זה הג'ובים של רבני הציונות הדתית? הלאגודה נהייתם, ולש"ס דמיתם?”, האשים הרב אמסלם.

כאמור, הצליח הרב אמסלם בדבריו להרגיז רבים במגזר הציוני דתי שראו בכך מתקפה אישית נגד הרב דרוקמן ופגיעה בציונות הדתית כולה, "אחר כך הוא יתמה מדוע הציונות הדתית לא חיבקה אותו לחיקה", אמר גורם בכיר בבית היהודי והזכיר את טענותיו של הרב אמסלם רק לפני כשבוע מדוע לא צירפו אותו לבית היהודי.