הרב שטרן: אי אפשר לדבר על ישראל במושגים חילוניים

הרב אריה שטרן, המועמד הציוני דתי לרבנות העיר ירושלים, סבור כי "קיומה המדיני של ישראל חשוב יותר מקיומם של ישוב אחד או שניים"

חדשות כיפה אורי פולק 22/06/11 12:44 כ בסיון התשעא

הרב שטרן: אי אפשר לדבר על ישראל במושגים חילוניים
יחצ, צילום: יחצ

הרב אריה שטרן, המועמד הציוני-דתי לרבנות העיר ירושלים, אומר היום (ד') כי קיומה של מדינת ישראל הוא דבר מופלא שיש לשמור עליו מכל משמר, "כשיש לי שאלה של סדרי עדיפויות אז קיום המדינה חשוב יותר מקיומם של ישוב אחד או שניים".

את הדברים אמר הרב שטרן בכנס בנושא "ארץ ישראל- מורשה אלוקית וביטחון לאומי" שמתקיים היום במכון לנדר. "אי אפשר לדבר על ארץ ישראל במושגים חילוניים", קבע הרב שטרן בדבריו וציין כי "כשאנחנו עוסקים בארץ ישראל ומבינים שזה לא פרק בהיסטוריה כללית, ממילא אנחנו מבינים שאלו ימות המשיח. צריך להבין שהחשיבות של המצב שאנו נמצאים בו היא גדולה מאין כמוה, אני עוד לא מפסיק להתרגש".

הרב שטרן קרא בדבריו לקביעתו של נוסח אחיד לתפילה לשלום המדינה, משום שלדעתו "ישנם היום יותר מדיי נוסחים, במקום שנתפלל כאיש אחד בלב אחד". הוא הסביר כי "התפקיד המרכזי שלנו היום הוא לשמור על המדינה מבחינה מדינית וזה הכי חשוב היום בארץ ישראל". הרב שטרן הוסיף כי "התפקיד שלנו, מעבר לעשייה המדינית חברתית כלכלית, צריך גם לעשות משהו למען הצביון היהודי של מדינת ישראל. לדעתי הנושא הזה קצת מוזנח ולא נותנים מספיק את הדעת לכמה מרגשת המציאות שיש בידנו היום".