הרב רצון ערוסי שוקל לרוץ לרבנות הראשית

רבה של קריית אונו הודיע כי אם לא יבשילו ה"דילים" בין "הבית היהודי" לש"ס, בכוונתו להגיש את מועמדותו לתפקיד הרב הראשי הספרדי. "פונים אליי מכל גווני הקשת", הוא הסביר

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 07/05/13 22:33 כז באייר התשעג

הרב רצון ערוסי שוקל לרוץ לרבנות הראשית

הרב רצון ערוסי הודיע הערב (ג‘) על התמודדות לרבנות הראשית, במידה ו“הדיל“ בין ש“ס ל“הבית היהודי“ לא יצא לפועל בסופו של דבר. בראיון לרדיו ”קול חי“ אמר הרב עמרוסי כי ”אם אכן זה יהיה ריאלי אפנה אליהם ואראה אם אכן יש סיכויים תוך אי פגיעה בכבודה של הרבנות“.

הרב ערוסי, המכהן כרבה של קריית אונו וכחבר מועצת הרבנות הראשית, התייחס ל“דיל“ של הרב חיים דרוקמן למינויו של הרב יעקב אריאל לרבנות הראשית לישראל ואמר כי הוא ”לא מתמודד נגד רבנים מכהנים. אני לא מתמודד עם רבנים שעתידים להתמודד במידה ומתאפשר להם הדבר“.

על מערכת הבחירות אמר הרב ערוסי כי "באופן עקרוני אסור על כל רב במישרין או בעקיפין לתת יד לפרסום ולתעמולה כי אז הרבנות הופכת להיות ככהן המחזר בבית הגרנות ואסור שרב בישראל שיש לו עמדה רבנית מובהקת ואפילו שיפוטית שהוא כאילו חלילה ישווק את עצמו לטובת גורם זה או אחר. זה הלכתית אסור".

לשאלת המראיין, משה גלסנר, כי במידה ולא יתקיים "דיל" בבחירות לרבנות, האם הרב יתמודד לתפקיד הרב הראשי, אמר הרב ערוסי כי הוא ”נאמן לדרכי שאם יש פניות אלי, אזי אני מדבר אל הפונים אלי. ברוך ה' פונים אלי מכל גווני הקשת. מאחר ואינני רב סקטוריאלי, אני רב שהולך בדרכה של תורה ומכבד כל דברים אלוקים חיים. היום אני דוחה זאת מסיבה פשוטה - זה לא ריאלי. אם אכן זה יהיה ריאלי אפנה אליהם ואראה אם אכן יש סיכויים תוך אי פגיעה בכבודה של הרבנות“.