הרב רצון ערוסי: מתפלל לרבנות נקיה ומנותקת מפוליטיקה ומאינטרסים

במכתב לתומכיו מסביר הרב ערוסי את פרישתו מהתמודדות על תפקיד הרב הראשי הספרדי ואומר כי הופתע לגלות עד כמה הבחירות היו כרוכות בפוליטיקה ואינטרסים. הוא גם מאשים את התקשורת: "העלימו אותי"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 26/07/13 10:41 יט באב התשעג

הרב רצון ערוסי: מתפלל לרבנות נקיה ומנותקת מפוליטיקה ומאינטרסים
הליכות עם ישראל, צילום: הליכות עם ישראל

הרב ד“ר רצון ערוסי, שהתמודד לתפקיד הרב הראשי הספרדי בבחירות לרבנות הראשית אך פרש מספר שעות קודם ההצבעה, מסביר היום (ו‘) את החלטתו ואומר כי החלטתו לפרוש ”נתקבלה בלב כבד, כי לנגד עיני היתה תמיכתכם הכנה בי ובדרכי, ובתקוות שתליתם בי“.

במכתב לתומכיו כתב הרב ערוסי כי ”בגללכם, אתם הנפלאים, שרציתם רבנות נקיה מרבב, רבנות של כל העם, רבנות שמתייחסת לבעיות המציקות לעם, ואני מודה לכם על תמיכתכם ומתנצל בפניכם, כי לצערי הרב, נוכחתי לדעת שהבחירות לרבנות כרוכות מאוד מאוד בפוליטיקה ובגורמים אינטרסנטיים, גם התקשורת העלימה אותי מן המסך, פסקה את דברה, שלמרות שאני ראוי, אין לי סיכוי, וכך הדברים חילחלו, ללב בוחרים“.

”מאחר והחלטתי להתמודד לא נבעה מן הרצון לשדרג עצמי, משנוכחתי לדעתי, שאין לי התמיכה של הכרעה, החלטתי לפרוש“, סיכם הרב ערוסי, שציין כי הוא ”מתפלל לה' שיסייענו שנזכה במהלך הזמן לרבנות נקיה ומנותקת מפוליטיקה ומאינטרסים, ולרבנות שתשמור על אחדות העם ועל ייחודו“.