הרב רצון ערוסי: הפסיקה הליברלית אינה קשורה לדיון בפרשת הרב ריסקין

בהתייחסות ראשונה מצד חבר מועצת הרבנות הראשית, מבהיר הרב ערוסי כי הבעייתיות הינה בחקיקת חוקי דת ומדינה ולא בשאלה האם הרב ריסקין ליברלי או לא

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 29/05/15 12:08 יא בסיון התשעה

הרב רצון ערוסי: הפסיקה הליברלית אינה קשורה לדיון בפרשת הרב ריסקין
GFDL, יוסי פרחי, צילום: GFDL, יוסי פרחי

"אנו נראים כפי שאנו נראים בגלל שהרבנים לא יושבים אחד עם השני", כך אומר רב העיר קרית אונו, הרב רצון ערוסי, המכהן כחבר מועצת הרבנות הראשית, כשהוא מתייחס לפרשת הרב ריסקין שהיכתה גלים השבוע.

"לא רק שיש ויכוחים פנימיים אלא שהם יוצאים לתקשורת. אנו נמצאים בדור שרחוק מתורה ומצוות, ושיש בתוכו גורמים המעוניינים לעקור את התורה, ו-ויכוחים כאלו שאינם מתנקזים טוב דרך התקשורת עלולים לפגוע קשות במעמד הרבנות הראשית", אמר הרב ערוסי בשיעור שהעביר אמש.

"חייבים לעצור לרגע את ההגדרות של פסיקה ליברלית ופסיקה חרדית, ולעסוק בפסיקה לאמיתה של תורה. אנו צריכים לשבת אלו אם אלו ולשכנע אחד את השני", אומר הרב ערוסי ומבהיר כי "לא צריך לנקז את הויכוח שפרץ השבוע לפסיקה ליברלית או חרדית".

האזינו: [embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/529201514862.mp3[/embed]

הרב ערוסי חושף כי הויכוח נערך בשל חוקי דת ומדינה שרבנים, ביניהם גם הרב ריסקין, הובילו בכנסת הקודמת, כשככל הנראה הוא מתייחס לחוק הגיור אשר מובל בידי צהר ובידי הרב ריסקין. "כל רב בישראל, אפילו אם הוא חולק על חבריו, ואפילו אם הוא צודק, צריך לקבל על עצמו שהויכוחים הללו יהיו פנים רבניים. שורש הויכוח הוא על כך שאין מקום להיעזר בבית המחוקקים".

"איך אפשר שרב בישראל ייעזר בבית המחוקקים?", תוהה הרב ערוסי. "בבית המחוקקים יושבים לא יהודים, יהודים שבאידיאולוגיה מתנגדים לתורת ישראל, וכאלו שלא יודעים מהי התורה, בדיוק כמו תינוקות שנשבו. איך אפשר שרב בישראל ייעזר בבית המחוקקים כדי לחוקק חוק שיקדם פסיקת הלכה או יישום פסיקת הלכה לפי שיטתו? אפילו אם הוא צודק לעולם לא ישתמש במכשיר הזה.אסור לערבב בין מוסד הפרלמנט למוסד הרבנות. בכך אנו נהרוס את מה שנשאר בתורת ישראל בדורנו".

הרב ערוסי מסביר כי אם רב פונה לכנסת הוא "מרים את הגרזן לגדוע את המעט שנתנה המדינה לתורת ישראל". לדבריו, המחיר של חוקי דת ומדינה כבד מאוד ויפגע בעם ישראל, והוא מבהיר כי "כל רב שיקבל על עצמו שבשום פנים ואופן לא ייעזר בבית המחוקקים, העולם הרבני יבוא וישמע אותו וכל אחד יאמר את דבריו מתוך אמיתה של תורה".

"אם כל רבני הארץ יקבלו עליהם את הכלל הגדול הזה לעניות דעתי הדיונים הצורמים יעלמו או יצטמצמו מאוד ונסלול את הדרך להבנה, לשיתוף פעולה, חרף חילוקי הדעות שהיו, הווים ויהיו", אומר הרב ערוסי ומדגיש: "לא להיעזר בשום פנים ואופן במכשיר החקיקה שאינו מחובר לתורת ישראל. מדינת ישראל רועשת כשבית המחוקקים מנסה לחוקק חוקים המנחים ומגבילים את בית המשפט העליון, והחקיקה והמשפט הינם היינו הך מבחינה עקרונית. לא כל שכן שאין מערבבים מין שבאינו מינו, ומשתמשים בחקיקה נגד הרבנות, כדי להנחות את הרבנות או כדי לנתב אותה. זה שורש הרע".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן