הרב ריסקין: לא מתקבל על הדעת שרפורמת מינוי הדיינים תעצר

"לא מתקבל על הדעת שהרפורמה שהחלה בבתי הדין הרבניים ובהליך מינוי הדיינים - ושבמסגרתה לראשונה יש נשים השותפות בבחירת הדיינים – תיעצר", אומר הרב ריסקין

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 05/05/15 16:14 טז באייר התשעה

הרב ריסקין: לא מתקבל על הדעת שרפורמת מינוי הדיינים תעצר
יחצ, צילום: יחצ

על רקע ההסכמים הקואליציוניים המתגבשים, אומר רבה של אפרת ונשיא מוסדות 'אור תורה סטון' הרב שלמה ריסקין, כי הבית היהודי צריך לשים לב ולהדגיש בכל הדרכים שני נושאים מהותיים שמייצגים אוכלוסיות חשובות - נשים מסורבות גט וקהל המתגיירים.

"לא מתקבל על הדעת שהרפורמה שהחלה בבתי הדין הרבניים ובהליך מינוי הדיינים - ושבמסגרתה לראשונה יש נשים השותפות בבחירת הדיינים - תיעצר", אומר הרב ריסקין. "בקרב הדיינים הוותיקים אין מספיק דיינים עם גישה הרואה חשיבות והתייחסות מספקת למצוקת הנשים, ורבות כלואות כאשת איש בלא שהן רוצות בכך. כשבאים למנות דיינים חדשים, הנושא המרכזי שצריך לעמוד מול עיני הוועדה הוא מעמדה של האישה כשוות זכויות. העברת הוועדה למינוי דיינים ממשרד הדתות למשרד המשפטים, עשויה לפגוע באופן קשה ביותר בנושא חשוב זה".

עוד מוסיף הרב ריסקין: "גם הרפורמה בגיור, היא נושא מהותי עבור החברה הישראלית והעם היהודי, וחשוב שנדע לפעול כדי לפתור בעיות עוד בטרם הן מתפרצות. אנו צריכים לטפל באוכלוסיות השונות בחברה לא רק כשיש מהומות והופכים רחובות. הרפורמה בגיור באה לתת מענה למאות אלפי עולי ברית המועצות, שהם שותפים מלאים ושווים בחברה הישראלית, אבל לא יכולים כיום להשלים תהליכי גיור. כבר היו החלטות חשובות בממשלה הקודמת, ואי אפשר לבטל החלטות אלה שנותנות תקווה לרבים כל כך. אנו לא יכולים לבטל אוכלוסייה גדולה וחשובה, ולחשוב שאם נתעלם מהנושא הוא ייפתר מעצמו. זו בעיה חברתית והלכתית שאנו צריכים לקחת בידיים, ולהביא את הפתרון בזמן".

"אני קורא לראש הממשלה ולשר נפתלי בנט, להקפיד בנושאים אלה ולא להסיג לאחור את ההתקדמות שהחלה".