הרב ריסקין: החרדים הם הרפורמים הכי גדולים

הרב שלמה ריסקין יוצא בחריפות נגד החרדים בעקבות התנגדותם לחוק הגיור ואומר "החרדים הם הרפורמים הגדולים ביותר. הצדקת דרך אחת היא קתוליות ואפיפיוריות"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 04/11/14 13:18 יא בחשון התשעה

הרב ריסקין: החרדים הם הרפורמים הכי גדולים
יחצ, צילום: יחצ

הרב שלמה ריסקין, רב העיר אפרת ומייסד מוסדות אור תורה סטון, תקף בחריפות את החרדים בעקבות התנגדותם לחוק הגיור ברדיו גלי ישראל. "אני לא מבין את כל העניין הזה. כן, אני חושב שיש מצווה של 'ואהבתם את הגר'. כן, אני חושב שהרבנות הראשית עד עכשיו לא ידעה מה זה לקבל מישהו שרוצה להתגייר כמו שצריך באהבה ובחיבוק. איך יש את החוצפה לומר שהגיורים שלי לא יהיו לפי ההלכה?", אמר הרב ריסקין.

"ההתנהלות שלהם בנוגע לחוק הגיור היא בניגוד להלכה בדורות. לדאבוני, החרדים הם הרפורמים הכי גדולים, בהרבה הרבה דברים. כולל גיוס לצה"ל, מפני שאין אף גמרא, אין אף מי שאומר שתלמוד תורה מגינה מענייני נפשות. יש מקום לדעות חולקות ביהדות. אין רק דרך אחת ומי שאומר שזה דרך אחת והדרך היחידה, זה לא יהדות, זה קתוליות ואפיפיוריות".

"הממשלה נקטה בצעד האמיץ לטובת אחדות ישראל, צעד שימנע פילוג לשני עמים, יהודים וישראלים", אמר הרב ריסקין. "אני תקווה שהרבנות הראשית תבין שאנחנו, רבני הערים, מסורים לחלוטין להלכה ושבכל הדורות היו תלמידי הלל ותלמידי שמאי בפרשנות שונה. אנו נתאחד ולא נתפלג, נדבר ולא נחרים. מדובר על חיי בשר ודם ועל עתיד עמינו".