הרב ריסקין: "בלתי אפשרי להשאיר את היהדות לאורתודוכסים בלבד"

תנועת נאמני תורה ועבודה טוענת כי יש לאפשר את תפילת נשות הכותל ברחבת הנשים וכי ניהול הכותל צריך להתנהל בשליטה משותפת של הסוכנות, משרדי הדתות והתפוצות והרבנות הראשית

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 08/11/16 14:45 ז בחשון התשעז

הרב ריסקין: "בלתי אפשרי להשאיר את היהדות לאורתודוכסים בלבד"
נתנאל תבל סטודיו צילום, צילום: נתנאל תבל סטודיו צילום

לאור הסערה האחרונה סביב מתווה הכותל וסיור ועדת הפנים והסביבה של הכנסת בכותל וסביבתו הבוקר, תנועת נאמני תורה ועבודה הכריזה על היום, ז' במרחשון, כעל יום יהדות התפוצות בדגש על נחיצות הסדרת תפילות היהדות הלא אורתודוכסית בכותל המערבי. בסרטון שהפיצה התנועה אומר הרב שלמה ריסקין, רבה של אפרת, כי "בלתי אפשרי שאנחנו נשאיר את היהדות ליהודים אורתודוכסים בלבד ולא מעבר לכך".

(צילום: נאמני תורה ועבודה)

קמפיין תנועת נאמני תורה ועבודה

"אנחנו רוצים לתמוך בהסדר בכותל. ליצור את הכותל המערבי כמרחב שבו כל אחד ואחת יכולים להגיע למקום הזה ולמצוא לעצמם מקום" אומרת הרבנית דבורה עברון, חברת התנועה.

בהודעה שהפיצה התנועה נכתב כי "כארגון אורתודוקסי, אנו קוראים לתת את הדעת על יהדות התפוצות ועל מציאת הסדר בכותל המערבי". בתנועה אומרים כי למצב הנוכחי, בו אין הסדר ברור ומתווה הכותל אינו מישום, יש "השלכות מרחיקות לכת על העם היהודי. ולא ייתכן שציבור שומרי ההלכה איתו אנו נמנים, ישב בשקט שעה שמיליוני יהודים רואים שמדינת ישראל אינה נותנת להם ביטוי במקום שאמור לאחד את העם היהודי כולו".

"לכתחילה, אנו מאמינים שיש לאפשר את תפילת נשות הכותל בעזרת הנשים ברחבת הכותל הכללית, וכי יש להעביר את ניהול הכותל לשליטה משותפת של הסוכנות, שר הדתות, שר התפוצות והרבנות. מדינת ישראל היא מדינתו של העם היהודי על כל חלקיו, ולכן נדרשת אמירה ברורה שתחזיר את רחבת הכותל להיות רחבתו של כל העולם היהודי. יש מקום לשקול גם פתרונות אחרים, אך הפתרון הגרוע ביותר הוא חוסר הפתרון המרחיק מעלינו מיליוני יהודים" נכתב בהודעה שהוציאה תנועת נאמני תורה ועבודה.

[embed]
]