הרב רונצקי תומך ברב סתיו

ראש המנהלת לזהות יהודית במשרד לשירותי דת והרבצ"ר לשעבר, קורא לחברי הגוף הבוחר להצביע בעד הרב דוד סתיו לתפקיד הרב הראשי האשכנזי: "עקב מצבה הקשה של הרבנות, הכרחי ממש שהוא יעמוד בראשה"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 18/07/13 12:07 יא באב התשעג

הרב רונצקי תומך ברב סתיו
יחצ, צילום: יחצ

הרב אביחי רונצקי, ראש המנהלת לזהות יהודית במשרד לשירותי דת, קורא היום (ה‘) לחברי הגוף הבוחר לתמוך במועמדותו של הרב דוד סתיו לתפקיד הרב הראשי האשכנזי לישראל. הרב רונצקי קרא בשבוע שעבר לתמוך במועמדותו של הרב שמואל אליהו, לתפקיד הרב הספרדי.

”בערב לימוד של אבות ובנים בישיבת איתמר נוכחתי להכיר את כוחו של הרב דוד סתיו ברבנותו בשוהם, שהקים את ארגון ’צהר‘ המבורך. כמה הורים שגרים בשוהם סיפרו לי שהתושבים ובכללם אלו שאינם דתיים נמנים על שומעי לקחו ואוהבי אישיותו של הרב“, כתב הרב רונצקי בעמוד הפייסבוק שלו וציין כי ”הדברים אמורים הן על שמירת הכשרות במסעדות, וכן על הקשר לבתי הכנסת ולשיעורי התורה. הרב אהוב מאד במקום ונוכחותו רבה מאד בכל מה שקורה ברחבי המועצה המקומית“.

לדברי הרב רונצקי, ”הרב דוד סתיו הוא תלמיד חכם מובהק, שלמד ולימד שנים רבות ובכללם לימודי רבנות עיר ודיינות. דיברתי עם שני תלמידי חכמים שמשמשים ברבנות ומכירים את הרב מקרוב ובפיהם רק טובות אודות יכולות הרב בלימוד התורה ובפסיקת ההלכה לרבים“.

הרבצ“ר לשעבר ציין כי לדעתו, ”עקב מצבה הקשה כל-כך של הרבנות הראשית והניכור של רבים מבני עמנו, בעיקר הצעירים שבהם לזהותם היהודית, הכרחי ממש שבראשה יעמוד הרב דוד סתיו“. הוא הדגיש כי ”השינויים שנצרכים בה הן המבניים והן התוכניים, דורשים אישיות תורנית מובהקת בעלת תוקף של עשייה ציבורית. תכונות מעין אלו ניתן למצוא ברב דוד סתיו, שבעזרת ה' יבחר בשבוע הבא לתפקיד המחייב כ"כ של הרבנות במדינת ישראל“.