הרב רונצקי: רבני הציונות הדתית אשמים במפלת הבית היהודי

הרב אביחי רונצקי מאשים את רבני הציונות הדתית על כך שגרמו להחלשת הבית היהודי. "האם תורתם מנותקת מהמציאות כפי שהיא נגלית לעיננו?"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 18/03/15 09:58 כז באדר התשעה

הרב רונצקי: רבני הציונות הדתית אשמים במפלת הבית היהודי
פלאש90, צילום: פלאש90

מועמד הבית היהודי הרב אביחי רונצקי מאשים הבוקר בחריפות את רבני הציונות הדתית שתמכו במפלגת יחד בכך שהם הפנו גב לבית היהודי וגרמו למפולת במנדטים.

"יום הכיפורים של רבני הציונות הדתית", מכנה הרב רונצקי בפוסט חריף בדף הפייסבוק שלו את המצב שנוצר. “אנחנו נהיה הפתעת הבחירות! זעקו ראשי יחד והחרו החזיקו אחריהם מקצת מרבני הציונות הדתית. מה ארע כאן? האם טחו עיניהם מלראות את מה שפשוט היה לראות?

"האם תורתם מנותקת מהמציאות כפי שהיא נגלית לעיננו?”, ממשיך הרב רונצקי ותוקף. "האם נעדרת מהם ההבנה הפשוטה שהמחלוקת מביאה אך ורק לדברים שליליים, לפגיעה בשלום בית, שהאיש והאישה נחלקים בדעותיהם, וכך בישיבות בקהילות ובכלל בציבור.

מדוע אי אפשר היה להתכנס, לשבת וללמוד ולברר יחד את סוגיות השעה?”

"במלחמת יום הכיפורים עת שמשתי כמ"פ , ראינו את ההכנות של המצרים למלחמה ואע"פ כן התעלמנו והמשכנו בשגרת חיינו עד רעידת האדמה הענקית שהביאה כמעט לחורבן מדינתנו", כותב הרב רונצקי ומשווה את המצב היום בפוליטיקה למצב ערב מלחמת יום הכיפורים ובעת המלחמה. "למדתי אז שהאמרה מה שרואים משם לא רואים מכאן איננה נכונה. אין יתרון לאלו שנמצאים שם בראייה אמתית של המציאות”.

"עת לחשבון נפש שלנו, הבה ונתכנס יחד באמת ונברר את דרכנו ע"פ אמיתתה של תורה שמחוברת היטב למציאות חיינו".