הרב רונצקי קורא לתמיכה באיילת שקד: "עזרה רבות להתיישבות"

הרב אביחי רונצקי, שפרש מהמרוץ לרשימת "הבית היהודי", קרא לתומכיו להצביע בעד איילת שקד, בהנחה כי היא "תוכל לסחוף איתה המונים שיכולים למצוא בה כתובת והזדהות קרובה"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 11/11/12 12:39 כו בחשון התשעג

הרב רונצקי קורא לתמיכה באיילת שקד: "עזרה רבות להתיישבות"
יחצ, צילום: יחצ

הרב אביחי רונצקי, שפרש מהמרוץ לרשימת "הבית היהודי" לכנסת, קרא לתומכיו להצביע בעד המתמודדת איילת שקד, שותפתו לשעבר לתנועת "ישראלים" אותה הוביל נפתלי בנט בטרם נבחר לראשות "הבית היהודי".

במכתב שהפיץ היום (א') הרב רונצקי הוא מציין כי בחירתו של בנט לראשות המפלגה "מבטאת רחשי לב של רבים מאיתנו שהרגישו מזה זמן רב בהעדר ביטוי ציבורי-פוליטי הולם למפעלים המבורכים של בני הציונות הדתית בכל שטחי החיים. נראה מובן מאליו, שכדי שנוכל להעצים ולהשפיע את ערכינו בציבוריות הישראלית, אנו חייבים להרחיב את השורות ולצרף לבית היהודי רבים מבני עמינו שחשים חיבור והזדהות עמנו".

לדעת הרב רונצקי, ישנו קהל של רבבות שמחובר לעם ישראל ותורת ישראל - גם כשאינו חובש כיפה לראשו. "לשם כך מתבקש בפשטות שבהנהגת הבית היהודי תהיה אישיות שכזו שאותם המונים יכולים למצוא בה כתובת והזדהות קרובה. לדעתי, איילת שקד לאור הכרותינו בחודשים האחרונים, היא זו שמתאימה ביותר לתפקיד זה", הוא מציין.

הרב רונצקי מציין כי שקד "עמדה לצידנו בימים קשים ובמבחנים מרובים, וציבור דתי לאומי גדול, בהתיישבות ובערים, יכול להשיב לה תודתו כראוי". הוא הוסיף כי שקד "יכולה להיות לעזר רב בהנהגה החדשה של הבית היהודי. לדעתי, נכון וראוי שתהיה הראשונה בין חמשת המועמדים וכך אעשה אני בבחירות שביום שלישי הקרוב".