הרב רונצקי נגד עטרת כהנים: כך לא יוצרים אחדות

הרב אביחי רונצקי, תקף את נושא הכנס של רבני החרד"ל: "חילוקי דעות ולא לבבות" והאשים אותם שהקמת מסגרת פוליטית חדשה פגעה בתדמית הציונות הדתית

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 31/03/15 10:33 יא בניסן התשעה

הרב רונצקי נגד עטרת כהנים: כך לא יוצרים אחדות
יחצ, צילום: יחצ

הרב אביחי רונצקי, מי שהיה מועמד הבית היהודי לכנסת ה-20 אך נותר לבסוף מחוצה לה, תקף בחריפות את אנשי מפלגת 'יחד' והרבנים החרדלים העומדים בראשה והאשים אותם בפגיעה בתדמית הציבור הציוני דתי, זאת על רקע קיומו של כנס של רבני החרד"ל בעטרת כהנים.

"לאחר מאבק עיקש 'בבית היהודי' במשך השנתיים האחרונות והקמת מפלגת יחד שהביאה לאובדן 120,000 קולות- אותם גורמים מקיימים יום עיון שכותרתו: חילוקי דעות ולא לבבות", כתב הרב רונצקי בדף הפייסבוק שלו.

הוא הוסיף, כי ציפה רבות להכרה בטעות והבנה שאכן על הכל ניתן לדון במסגרת פוליטית אחת ולא ליצור מחלוקת שמחלישה את הרוח בתוך שורות מחנה הציונות הדתית ומציגה אותו בציבור הכללי כגוף מפורד וממילא לא ראוי להנהגת העם.

הרב רונצקי מסכים כי נושא הכנס "חילוקי דעות ולא לבבות" הוא נושא ראוי לחלוטין, אך הוא מעיר כי "נכון היה שישתתפו בכנס, זה לצד זה, רבנים בעלי דעות שונות לא רבני אנ"ש בלבד, על מנת שהדיון שם לא יהיה בבחינת תאוריה בעלמא, אלא הנה, רבנים שחלוקים בדעותיהם ישובים יחדיו כאיש אחד בלב אחד".

כזכור, קיבלה מפלגת 'יחד' של ישי ושטבון בבחירות לכנסת 125 אלף קולות שלא הספיקו לה בכדי לעבור את אחוז החסימה. רבים ממצביעי המפלגה הגיעו מתוך שורות הציונות הדתית החרד"לית ולאור הגעתו של הבית היהודי ל-8 מנדטים בלבד קל להבין את הכעס של הרב רונצקי על אנשי ורבני המפלגה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן