הרב רונצקי נגד הרב פירון: מוכנים להרעיל את התלמידים בשם הפלורליזם

הרב אביחי רונצקי תוקף בחריפות את הרב שי פירון על דבריו באשר ללימודי נכבה בבתי הספר, ואומר, "כדי להדוף את הניסיונות הללו, על הבית היהודי לדרוש את תיק החינוך"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 25/03/15 10:52 ה בניסן התשעה

הרב רונצקי נגד הרב פירון: מוכנים להרעיל את התלמידים בשם הפלורליזם
פלאש 90, צילום: פלאש 90

יממה לאחר פרסום דבריו של שר החינוך לשעבר הרב שי פירון על אודות הצורך ללמד על "הנכבה" של ערביי ישראל בבתי הספר, הסערה ממשיכה, והבוקר מתייחס לנושא הרב אביחי רונצקי, שתוקף בחריפות את הרב פירון, ואת שרת החינוך לשעבר יולי תמיר, על עמדתם בנושא.

"שני שרי חינוך לשעבר קוראים להכניס את 'הנכבה' (השואה הפלסטינית) לתכנית הלימודים בבתי הספר", כותב הרב רונצקי בדף הפייסבוק שלו. "אחת מהשניים, פרופ' יולי תמיר אומרת שההיסטוריה של כל עם בנוייה על נרטיבים, כלומר סיפורים, ונכון שמדינה ליברלית תביא את הנרטיבים של הקבוצות השונות לידיעת בניה"

"האם יש רק נרטיב ואין אמת היסטורית?”, תוהה הרב רונצקי. “האם יש ללמד את 'הנכבה' לילדי בתי הספר גם כשהיא מבוססת על שקר מוחלט?”

"הרי האמת הפשוטה היא שהערבים רצו להשמידנו ובחסדי ה' וגבורת לוחמי תש"ח נצחנו ומאות אלפי ערבים נמלטו מכאן והפכו לפליטים בארצות ערב. האם אמת היסטורית זו נכון שתיקרא 'נכבה' שפירושה שואה, שנעשתה על ידינו 'לערבים האומללים'?”

"עד מתי בשם הפלורליזם, נמשיך להרעיל את נפשות תלמידנו וללמדם עד כמה נכון וצודק רעיון מאבק הערבים בישראל", תוקף הרב רונצקי ומבהיר כי על הבית היהודי לקחת את תיק החינוך על מנת לעצור ניסיונות כאלו בעתיד.

"כדי להדוף את הניסיונות הללו, על 'הבית היהודי' לדרוש את תיק החינוך על מנת שהזהות היהודית שנובעת ממקורות ישראל וכוללת את סיפור קוממיותינו בארץ ישראל תהיה נחלת כלל התלמידים במערכת החינוך".