הרב רונצקי למען מחתרת בת עין

הרבצ"ר לשעבר הוביל מגעים לקיצור שליש מתקופת מאסרם של שניים מחברי המחתרת שלומי דביר ועופר גמליאל. בשב"כ מתנגדים לשחרורם, זאת "נוכח הצורך בהרתעת הרבים"

חדשות כיפה אורי פולק 16/05/12 09:44 כד באייר התשעב

הרב רונצקי למען מחתרת בת עין
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

הרב הצבאי הראשי לשעבר, תא"ל הרב אביחי רונצקי, מתגייס למענם של חברי מחתרת בת עין, המרצים תקופת מאסר של 15 שנה בגין מעורבותם בתכנון פיגוע נגד פלסטינים. שניים מחברי המחתרת, שלומי דביר ועופר גמליאל, ביקשו באחרונה קיצור שליש מתקופת מאסרם ומי שהגיע כדי לתמוך בשחרורם היה הרב רונצקי, שהופיע אתמול (ג') בפני וועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר.

על פי הדיווח בערוץ 10, בחודשים האחרונים פעלו מקורבים של השניים מאחורי הקלעים על מנת לשכנע את השב"כ לתמוך בקיצור עונשם של השניים. הרב רונצקי הוביל את המגעים מול השב"כ, כשלטענתו נמסר לו באופן חד משמעי, מראש החטיבה היהודית, כי השב"כ אינו מתנגד לשחרורם המוקדם.

"נמסר לי באופן ברור כי עמדת השב"כ היא שלא נשקפת מסוכנות מהאסירים הנ"ל. נטען בפניי שזו עמדתם המוחלטת שלא תשתנה", כתב הרב רונצקי בתצהיר שהגיש לוועדת השחרורים. עם זאת, הוועדה דחתה את בקשתו של שלומי דביר ואילו הדיון בעניינו של עופר גמליאל נדחה למועד מאוחר.

משירות הביטחון הכללי נמסר בתגובה כי "לנוכח חומרת מעשיהם ולנוכח הצורך בהרתעת הרבים בעת הזאת, נכון וראוי להתנגד לשחרורם המוקדם. נכון יהיה לבחון את הנושא שוב בעוד חצי שנה".