הרב רונצקי ל'כיפה': "קל להיות חייל דתי. הבעיה היא עם הקצונה הבכירה"

הרבצ"ר לשעבר, הרב אביחי רונצקי, טוען שאין כל סתירה בין זה שהיום קל יותר להיות חייל דתי בצה"ל לבין זה שהוצאת התודעה היהודית מידי הרבנות הצבאית היא "רעידת אדמה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 15/08/16 12:36 יא באב התשעו

הרב רונצקי ל'כיפה': "קל להיות חייל דתי. הבעיה היא עם הקצונה הבכירה"
פלאש 90, צילום: פלאש 90

בשבת פורסם ב'עולם קטן' מאמר של הרב אביחי רונצקי שכותרתו הייתה "אין יד מכוונת נגד החייל הדתי בצה"ל". עם זאת כשהוחלט להוציא את ענף תודעה יהודית מהרבנות הצבאית ולהעבירו לאחריות חיל חינוך, זעק הרב רונצקי שמדובר ברעידת אדמה ויש להילחם נגד הדבר בעוצמה.

היום אומר הרבצ"ר לשעבר ל'כיפה', כי אין שום סתירה בין הדברים. "אין יד מכוונת נגד החייל הדתי" הוא אומר, לטענתו הסערות האלה והויכוחים האלה לא מגיעים ללוחמים ולקצינים בשטח, "החייל הדתי לא מרגיש משהו מעבר לאימונים. להיפך היום מכל הבחינות הרבה יותר נוח לשרת בצבא גם אם אתה דתי, בטח הרבה יותר נוח מפעם".

לדבריו, הבעיה מתחילה עם הקצינים בדרגות הבכירות יותר. "עם המפקדים הבכירים יש יותר בעיה. הם עוברים ולומדים תכנים בעייתיים". הרב רונצקי מביא לדוגמא את תכנית מחצבים, תכנית חינוך העוסקת בזהות יהודית-ישראלית, המיועדת לקצונה הבכירה בצה"ל ומועברת ע"י מכון הרטמן. "הבעיה עם מחצבים למשל שהם מתיימרים להיות פלורליסטים אבל הם לא באמת פלורליסטים אלא מביאים גישה חילונית דווקאית". לשיטתו, מי שצריך להנחיל ולדבר על רוח הלחימה בצה"ל הם אנשים ומרצים שלחמו והיו בשטח, "על רוח הלחימה בצה"ל צריכים להיות אמונים אנשים עם רקע קרבי. לחימה זו לא מעבדה".

לסיום חוזר הרב רונצקי לדבר על הלוחמים מהשטח ומנסה להסביר מדוע עליהם פחות אפשר להשפיע ומנסה גם להסביר את המשפט המצוטט במאמר שלטענתו שגור בפי החיילים ("בנים אוהבים בנות וירושלים זו ירושלים"), "מהשטח אין דרישה להרצאות של חיל חינוך, או להרצאות בעלות גוון פלורליסטי כזה או אחר. רוב הלוחמים הם מהפריפריה, הם בריאים".