הרב רונצקי: "יגאל עמיר 2" עלול לצאת מנוער הגבעות

הרב אביחי רונצקי מזהיר מפני פעולות טרור מצד נוער הגבעות: "יש שם פוטנציאל של טרור הרסני באופן קיצוני, מפני שהם לא מקבלים את מוסדות המדינה"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 04/07/13 09:58 כו בתמוז התשעג

הרב רונצקי: "יגאל עמיר 2" עלול לצאת מנוער הגבעות
יחצ, צילום: יחצ

הרב אביחי רונצקי, לשעבר הרב הצבאי הראשי וכיום ראש המנהלת לזהות יהודית, טוען כי ישנו פוטנציאל אלים לפעולות טרור מצד ”נוער הגבעות“ וכי הוא סבור כי קיים חשש אמיתי מכך שרוצח פוליטי יצא משורותיהם.

בראיון למגזין ”שביעי“ שיתפרסם בסוף השבוע הקרוב, אומר הרב רונצקי כי ”נוער הגבעות הוא מגוון של קבוצות שונות. מדובר באנשים צעירים שיוצאים ממסגרות הוריות, משלבים קצת תורת החסידות עם ארץ ישראל וזה משבש להם קצת את הדעת. ברגע שמכוונים אותם ומקשיבים להם הם הופכים לאנשים מדהימים. אנחנו מגייסים עשרות מהם כל שנה לצבא“.

"בחלק מנוער הגבעות יש סיכון, בגלל התרכובת שלהם יש פריקת עול“, הוא מסביר, ”הם יוצאים מהמסגרות יחד עם השקפת עולם לא ממלכתית. גישה שמאמינה בממלכת יהודה ולא מקבלת את המוסדות של המדינה. אי הקבלה עלולה לבוא לידי ביטוי בצורה אלימה. תג המחיר הוא סימן. אסור לזלזל בגרפיטי ובפינצ'ור גלגלים בגלל שאלו ביטויים מינוריים לכוחות חזקים ובעייתיים“.

הרב רונצקי אמר כי הוא ”חושב שעלול לצאת מהם יגאל עמיר נוסף“ וציין כי ”יש פוטנציאל של טרור. הגרפיטי זה קשקוש אבל הדבר הבעייתי ביותר בעיני זו השקפת העולם שלא מקבלת את המוסדות של המדינה והפוטנציאל הוא הרסני באופן קיצוני“.

לדברי הרב רונצקי, ”הסיבה העמוקה למאבקים ולשנאה בחלקים מסוימים באוכלוסייה היא בגלל חוסר הכרות. גם הדרך למנוע את הפעילות הקיצונית של חלק מנוער הגבעות היא שיח, הקשבה, כיוון של הלהט למקומות הנכונים“.