הרב רונצקי: זרקו אותי ממשרד החינוך, אז הלכתי לבנט

ראש המנהלת לזהות יהודית מסביר מדוע בחר לפעול תחת השר נפתלי בנט ולא תחת משרד החינוך: "כל מה שיש לנו כאן זה אני ועוד ארבעה אנשים, רק הקב"ה מעליי - ואנחנו כבר עובדים בשטח"

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 09/07/13 14:44 ב באב התשעג

הרב רונצקי: זרקו אותי ממשרד החינוך, אז הלכתי לבנט
יחצ, צילום: יחצ

הרב אביחי רונצקי, ראש המנהלת לזהות יהודית הפועלת בכפוף למשרד לשירותי דת, אומר כי הוא ניסה מלכתחילה לפנות למשרד החינוך ולפתוח את המנהלת תחתיו, אלא שבמשרד החינוך לא היו מעוניינים לשתף איתו פעולה.

בראיון לבלוג של ד“ר תומר פרסיקו, חוקר דתות מאוניברסיטת תל אביב, אמר הרב רונצקי: "רציתי להיות במשרד החינוך. רציתי להיות ראש מטה לאומי. אבל לא נתנו לי. זרקו אותי ממשרד החינוך. למה? פוליטיקה. אמרו לי: לך למשרד הדתות. אז אני לא אהיה פראייר. אני הולך את הכסף שלי לתת לאנשים שאצלם היהדות חיה. לא יהדות אקדמית. סגרתי עם שר החינוך, בסוף זה לא הלך כי לא רצו אותי. משרד הדתות הוא של הדתיים, הדתיים יחליטו מה שהם רוצים".

הרב רונצקי הבהיר כי הוא טרם קיבל החלטה האם לשתף פעולה עם גופים שאינם אורתודוקסים וכי החלטה סופית בנושא הוא יקבל במשותף עם השר נפתלי בנט. הוא ציין כי על אף שהמנהלת טרם תוקצבה, היא כבר החלה את פעילותה, עם צוות של כארבעה אנשים אשר מריצים יחד עם הרב רונצקי את פעילות המנהלת בשטח ויוצרים שיתופי פעולה בין בתי ספר חילונים ודתיים.

"התוכניות החינוכיות הן של העמותות, אנחנו רק המטה שמפעיל אותן", הסביר הרב רונצקי, "כל מה שיש כאן זה אני ועוד ארבעה אנשים. אין מעלי אף אחד. הקב"ה מעלי, אבל זהו. נפתלי בנט, אבל הוא לא ממש יגיד לי מה לעשות. הוא שר הדתות. מה שאנחנו רוצים זה קשר. מגע, לא משהו אקדמי - שפינוזה וחבריהם. זה חשוב והכל, אבל לא, גם לא הרב קוק וחבריו. לא עוסקים באקדמיה“.

את מהפכת מדור תודעה יהודית בצה"ל מבקש הרב רונצקי להתחיל גם בקרב מערכת החינוך. "בבית הספר לקצינים של צה“ל, בכל שבת יש רב. אף אחד לא משלם לו. למה? כי אכפת להם. חיל חינוך לא רוצה להגיע לשם בכלל. מי מהחבר‘ה התל-אביבים ירצה לעשות שם שבת?", אמר הרב רונצקי, "לעומת זאת, הרב יושב איתם, לומדים, קמצא ובר קמצא, מבסוטים. תראה, אתה שולח מג"ד שהוא גם רב, במקום משק"ית חינוך צעירה, המפקדים רוצים אותם. הייתי עכשיו בכנס על "הדתה" בצה"ל. זו המילה החדשה. חוששים. יש חשש מהחברה המזוקנים האלה, עם האור בעיניים - מח"ט גבעתי, מח"ט גולני".

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il