הרב רונצקי: הצטרפות אנשים מהציונות הדתית למפלגת יחד מצערת

הרב אביחי רונצקי, המוצב במקום ה-14 בבית היהודי, מגיב על הצטרפותו של הרב משה הגר למפלגת יחד. "מדוע שלציבור הדתי לאומי יהיו כמה מפלגות?"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 21/01/15 13:20 א בשבט התשעה

הרב רונצקי: הצטרפות אנשים מהציונות הדתית למפלגת יחד מצערת
יחצ, צילום: יחצ

הרב אביחי רונצקי, המועמד במקום ה-14 בבית היהודי, מגיב על הצטרפותו של הרב משה הגר למפלגת יחד, איתה ירוץ במקום הרביעי בכנסת הקרובה.

"הצטערתי לשמוע על הצטרפותם של אנשים ורבנים מטובי בניה של ארץ ישראל למפלגה החדשה שבראשות אלי ישי. מן הסתם "עוצמה לישראל" ינסו שוב את כוחם בבחירות הקרובות, וישנה שמועה שאחד מגדולי הרבנים מעודד את הקמת המפלגה הנוספת", כתב הרב רונצקי בדף הפייסבוק שלו.

"לכנוס את כלל הדבקים בתורה, דתיים וחרדים, לכלל מפלגה אחת - כנראה שזו תהיה מלאכתו של מלך המשיח, אך מדוע שלציבור הדתי לאומי יהיו כמה מפלגות?”, הוא שואל.

"האם חברי סיעת הבית היהודי אינם תורניים ויראי שמים, כך שתורת ישראל היא מרכז חייהם ומכוחה הם דואגים לחינוך, לביטחון, להתיישבות ולשאר ענייני המדינה? האם קשת "הרבנים הזקנים", ראשי הישיבות הגדולות מקריית שמונה ועד הנגב שתומכים בבית היהודי אינם רואים נכוחה את המציאות הפוליטית שמחייבת תנועה גדולה ולא רסיסי מפלגות שספק אם יעברו את אחוז החסימה?”, מוסיף הרב רונצקי ושואל.

הרב רונצקי קורא ל'כלל בני הציונות הדתית' להתאחד ולרוץ במפלגה אחת. “הבה ונתכנס תחת קורת גג פוליטית אחת, כפי שעשו חברי מועצת תקומה ורבניהם. בירורי הסוגיות הציבוריות בריבוי גווניהן יתקיימו שם, ולא בהקמת מפלגות נוספות שיתחרו אלו באלו וכוחו הפוליטי של הציבור הדתי לאומי ילך ויקטן, דבר בעייתי ביותר מול אתגרי השעה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן