הרב רונצקי: הסיבה לעזיבת עשרות אלפים את המדינה היא ההתנכרות לארץ ישראל

הרב אביחי רונצקי זועם על הגדרת עיר דוד ככפר סילוואן ואומר "הוויכוח הפוליטי על שליטה בעם אחר ומדינה דו לאומית לא שייך לכאן. השורש האמיתי לעזיבת עשרות אלפי ישראלים היא התנכרות לא"י"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 26/10/14 10:54 ב בחשון התשעה

הרב רונצקי: הסיבה לעזיבת עשרות אלפים את המדינה היא ההתנכרות לארץ ישראל
יחצ, צילום: יחצ

הרב אביחי רונצקי זועם על הגדרת עיר דוד ככפר סילוואן באמצעי התקשורת, ומאשים כי ההגדרות המעוותות הן השורש לעזיבת ישראלים רבים לחו"ל. "נדמה שכבר התרגלנו לכך שליהודה ושומרון, ערש נחלת אבותינו, קוראים ברדיו הישראלי, ובפרט בגלי צה"ל, הגדה המערבית", אומר הרב רונצקי, "והנה, גם את עיר דוד, סמוך ונראה לבניין בית מקדשנו, מתעקשים לקרוא סילואן. אם מחפשים את השורש האמתי לעזיבתם של עשרות אלפי ישראלים לארצות נכר, נראה שהסיבה היא ההתנכרות לארץ ישראל".

לדבריו, "הוויכוח הפוליטי על שליטה בעם אחר ומדינה דו לאומית, לא שייך לכאן. מפני שגם לדעת השוללים ריבונות ישראלית ביהודה ושומרון, מן הראוי היה שלא יפנו עורף לארץ מולדת האומה העברית וישמרו את הזיקה היהודית אליה".

"קריאת הנצח של שירת התהילים "אם אשכחך ירושלים תשכח ימיני, תדבק לשוני לחיכי אם לא אזכרכי", חייבת להמשיך ולהדהד בליבות בני העם היהודי בכל רחבי תבל, ולא כמס שפתיים בלבד, אלא הלכה למעשה - לעסוק בלימוד ערכה של ארץ ישראל ולהביא זאת לידי ביטוי בחיים של ערכי אמת בכל רחבי ארצנו", מסכם הרב רונצקי.