הרב רונצקי: המדינה חייבת לטפל בבעיית נוער הגבעות

ראש הישיבה הגבוהה באיתמר מתייחס לאיומים שהשמיע כלפי פעילי הימין הקיצוני שביקשו להפגין מול האזכרה לבני משפחת פוגל: "חלק מהנוער הזה לא מתגייס, מסרב לקבל מרות - השלטון חייב להפעיל נגדם את סמכויותיו"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 21/02/13 12:20 יא באדר התשעג

הרב רונצקי: המדינה חייבת לטפל בבעיית נוער הגבעות
יחצ, צילום: יחצ

הרב אביחי רונצקי, ראש הישיבה הגבוהה באיתמר, מתייחס לאיומים שהשמיע כלפי נוער הגבעות אשר ביקש להפגין מול האזכרה השנתית לזכר בני משפחת פוגל ז“ל, זאת בשל השתתפותו בעצרת של האלוף ניצן אלון, מפקד פיקוד המרכז. הקלטת דבריו של הרב רונצקי הובאה לראשונה בכיפה.

”אכן נתפסתי בצערי וכעסי בעת ההכנות לערב הזיכרון לבני משפחת פוגל. אמנם ניסיתי לאחוז במידתו של הלל בסבלנותו המופלגת, אך התקשיתי להעביר על מידותי והתרֵתי בבחורים שביקשו להפר את קדושת הערב, באופן חמור ביותר“, הסביר הרב רונצקי בעמוד הפייסבוק שלו.

הרב רונצקי מתח ביקורת על נוער הגבעות וטען כי ”חלק מהנוער הזה לא מתגייס לצה"ל בעקרון, ולעתים אף נאבק במפקדים וחייליהם, ומסרב לקבל את מרותה של המדינה... שחלק ניכר מאותם בני נוער יצאו מהמסגרות החינוכיות הרגילות ומוצאים מקום לעצמם בחיים עצמאים משלהם. כאן תורו של השלטון במדינה להפעיל את סמכויותיו כדי להגן על החברה כולה. מי שטוען שיש בכך משום הזדקקות ל"ערכאות", איננו מבין שבהפרת הסדר הציבורי, פשוטו כמשמעו, יש להיזקק למשטרה ויתר כוחות הביטחון, בעיקר כשהדברים נעשים מתוך להט אידיאולוגי תקיף וחריף מאוד“.

”חשתי בשיח עם אותם בחורים חוסר ענווה ואי נתינת כבוד למבוגרים מהם“, הוסיף הרב רונצקי, ”התקשרו אלי כמה מהם בזה אחר זה, בשיח שאינו מנומס במיוחד. ולא רק איתי יצרו קשר, אלא גם עם תמר פוגל, כדי שתמנע את הגעת האלוף ניצן אלון לערב הזיכרון. כאילו שבזה היא צריכה לעסוק סמוך ליום השנה לבני משפחתה שנרצחו“.

בסיכום דבריו קובע ראש הישיבה באיתמר כי התנהלותם של נערי הגבעות ”מצריכה בירור נוקב“ וכי ”דרושה משמעת ממלכתית ברורה וחזקה כדי להבטיח את המשך קיומנו כאן, בארץ אבותינו“.