הרב רונצקי: היה נכון להמשיך במבצע, רק חיזקנו את חמאס

הרב הצבאי הראשי לשעבר, שגויס למילואים במבצע ”עמוד ענן“, טוען כי עצירת המבצע היא ”החמצה אדירה. כושר ההרתעה שלנו נשחק עד דק“

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 22/11/12 12:56 ח בכסלו התשעג

הרב רונצקי: היה נכון להמשיך במבצע, רק חיזקנו את חמאס
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

הרב אביחי רונצקי, הרב הצבאי הראשי לשעבר שגויס למבצע ”עמוד ענן“ כחלק מכוחות המילואים של הרבנות הצבאית, טוען כי צה“ל היה צריך להמשיך במבצע ואף לקדם מהלך קרקעי ברצועת עזה, זאת על מנת לפגוע פגיעה אנושה יותר בשלטון החמאס וביכולותיו של ארגון הטרור.

”המתח העצום שהצטבר במהלך הימים האחרונים התפוגג באחת. מביט סביב אל עבר חברי המפקדים וגם אצלם אני מבחין בסימני הקלה. חסל סדר נפילות פצמ“רים, זעקות סירנה וקריאות צבע אדום. בד בבד עם התחושות הללו, הנך מבין שיש כאן החמצה אדירה. כושר ההרתעה שלנו נשחק עד דק“, טען הרב רונצקי בדברים שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו.

לדבריו, במבצע הנוכחי התברר כי ”צה"ל הגדול והחזק ניצב בשווה מול מחבלי החמאס“. להבנתו, ”הפסקת האש נכון שתעשה בין מדינות. ארגוני טרור אסור לשאת ולתת עימהם גם באופן עקיף. היה נכון לדעתי להמשיך במבצע ולהביא להתמוטטות שלטון הרשע הזה“.

”החמצנו זאת במבצע עופרת יצוקה ועתה, כשהחמאס שיגר אלפי טילים למרכז הארץ ולדרומה, ואף הגיע לירושלים, בירת ישראל, היתה ציפייה דרוכה בעם למהלך שיביא לחיסול ארגון הטרור או לגוויעתו האיטית“, כתב הרב רונצקי, שהסביר כי ”אפשר לעשות זאת בדרכים שונות ואנשי הצבא יודעים כיצד“.

במישור המבצעי טוען הרב רונצקי כי השתלטות על ”ציר פילדלפי“ היה משבית את ”עורק החיים“ של חמאס ובכך מונע הברחה מאסיבית של אמצעי לחימה אותם מקדם הארגון בחסות איראן ודרך מצרים. ”כוחו של ארגון טרור הוא ברוחו. בהתלהבות בנחישות שלו להשגת מטרותיו. נדמה, שבמהלך המדיני הזה הבאנו לחיזוק משמעותי לחמאס ושאר ארגוני הטרור“, מסכם הרבצ“ר לשעבר.