הרב רונצקי: החמאס הצליח להוריד מדינה שלמה על הברכיים

הרב אביחי רונצקי תוקף בחריפות בראיון ל'כיפה' את ההחלטה על הפסקת אש מול החמאס בעזה. "זה איום ונורא. החמאס צוחק לנו בפנים. החלטת הקבינט תוביל רק לפגיעות ולירי נוסף"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 15/07/14 11:15 יז בתמוז התשעד

הרב רונצקי: החמאס הצליח להוריד מדינה שלמה על הברכיים
יחצ, צילום: יחצ

הרב אביחי רונצקי, ראש ישיבת איתמר והרב הצבאי הראשי לשעבר, תוקף בחריפות את ההחלטה של הקבינט על הפסקת אש מול החמאס בעזה. בראיון ל'כיפה' הוא אומר "החמאס הצליח להוריד מדינה שלמה על הברכיים".

"ארגון טרור שואב את כוחו מרוח הלחימה שלו. אין לו טנקים ומטוסים ובכל זאת הוא הוריד מדינה שלמה על הברכיים. מדינה שלמה נסה למקלטים. החלטת הקבינט מעצימה את רוח הלחימה שלו. זה המורשת של החמאס. הם הצליחו לנצח את האויב הציוני, התמונות שלנו נסים משמשים אותם וזה לא משנה אם הם הצליחו להרוג מישהו".

"אנחנו מפחדים מהאויב החמאסי שהוא כלום, חלש. זו הפעם השנייה שהצבא שלנו נתפס כצבא חלש שמפחד מהתמודדות. בעופרת יצוקה נהרגו עשרה חיילים, מתוך שבע חטיבות. למה אנחנו מפחדים להיכנס ולפגוע באויב שלנו?", הוא שואל.

"החלטת הקבינט רק תוביל לפגיעות ולירי נוסף", הוא מבהיר. "למה שלא יפגעו? הפגיעה בתשתיות שלהם מזערים מבחינתם. לא אכפת להם מהבתים. הם אוכלים פיתה ושמן זית וישנים בחוץ. האידיאולוגיה היא הכוח שלהם ואי אפשר להרתיע אותם על ידי הריסת בתים".

הרב רונצקי מותח ביקורת נוקבת על החלטת הקבינט וראש הממשלה בראשו. "ראש הממשלה אומר ששקט יענה בשקט והעובדה שהם מתעצמים כנראה שלא משנה לאף אחד. מדובר בראייה קצרת טווח. יש תכניות צבאיות והיה צריך לממש אותם. להכות בהם. המפקדים של החמאס לא נהרגו בכלל. חיל הרגלים היה עושה את העבודה והחשש מנפגעים לא נכון. תפקידה של מדינה היא להגן על האזרחים, אבל עכשיו זה הפוך - האזרחים מגינים על החיילים".

"אנחנו שבויים בידי החמאס", הוא מוסיף. "ברצותם יורים וברצותם שקטים. הם צוחקים לנו בפנים ומורידים מדינה על הברכיים. מסתבר שאנחנו רוצים שקט ולא מתחשיבם בתוצאות. לא ברור שהחמאס מתאושש ומתחזק? בעמוד ענן פגענו בהם ושנה וחצי לאחר מכן הם צוחקים לנו בפנים. זה איום ונורא".