הרב רונצקי: הופתעתי מהמפגש עם רבני "בית הלל", הם תלמידי חכמים אמיתיים

הרב אביחי רונצקי הוזמן על ידי "בית הלל" להשתתף בשבת משותפת יחד עם עשרות רבני ורבניות הארגון. אחרי השבת, טען הרבצ"ר לשעבר כי המפגש עם הרבנים ניפץ לו סטיגמות קודמות על הארגון

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 29/12/13 11:04 כו בטבת התשעד

הרב רונצקי: הופתעתי מהמפגש עם רבני "בית הלל", הם תלמידי חכמים אמיתיים
יחצ, צילום: יחצ

הרב אביחי רונצקי, ראש הישיבה הגבוהה באיתמר ולשעבר הרב הצבאי הראשי, עשה את השבת האחרונה יחד עם עשרות רבני ורבניות ”בית הלל“, שהתאספו לשבת אירוח בנתניה. הרבנים עסקו יחד בפאנלים השונים במגוון סוגיות העומדות על סדר יומה של הציונות הדתית - מגיוס בנות דתיות לצה“ל ועד רווקות מאוחרת.

הרב רונצקי, שאינו חבר ”בית הלל“ אך הוזמן על ידי הארגון להשתתפות בשבת, אמר כי הוא הופתע מהפגישה המיוחדת, שניפצה לו כמה סטיגמות על הארגון.

”כשאמרתי לביתי שאני מצטרף לשבת שארגנו רבני 'בית הלל', היא הופתעה ואמרה: "גם אתה שייך לרבנים הללו?". האמת היא שרציתי מאוד להכיר את "הרבנים הללו", ואמירות כאלו רק אתגרו אותי יותר להיות עמם בשבת“, סיפר הרב רונצקי, ”כעת לאחר השבת, אני חייב לומר שהופתעתי. הופתעתי מרמת הניגודיות שבין הדימוי של קבוצה זו לבין המציאות בשטח. מסתבר שהאנשים הינם תלמידי חכמים שהשיח עמם היה מרתק“.

הרב רונצקי כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי ”הלקח המתבקש הוא שחיוני להכיר מקרוב את אלה שהינם בעלי דעות שונות משלך, לשבת עמם ולעסוק ביחד בברור הסוגיות שעומדות על הפרק. רק כך תתברר טוב יותר האמת התורנית בענייני הלכה והשקפה“.

”יראו תלמידיהם ויעשו אף הם כרבותיהם, להרבות אהבה ואחווה ושלום ורעות“, הוסיף הרב רונצקי.