הרב רונצקי: האיומים לא נגמרו. אסור לסמוך על קברניטי המדינה בעיניים עצומות

הרב אביחי רונצקי אומר בראיון ל'כיפה' כי למרות הניצחון במבצע צוק איתן, המבצע הוכיח כי על הציבור לשאול את קברניטי המדינה את השאלות הקשות, כדי לא להגיע למצב שהיה ערב מלחמת יום כיפור

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 01/10/14 22:02 ז בתשרי התשעה

הרב רונצקי: האיומים לא נגמרו. אסור לסמוך על קברניטי המדינה בעיניים עצומות
יחצ, צילום: יחצ

"אסור לנו להפסיק לשאול שאלות ולהקשות על ממשלת ישראל" - זו המסקנה אליה הגיע הרב אביחי רונצקי כשהסתיימה מלחמת יום כיפור, בה שימש כמ"פ בסיירת שקד. על רקע מבצע צוק איתן, ורגע לפני יום כיפור תשע"ה הוא מבקש מהציבור בישראל: אל תלכו בעיניים עצומות אחר קברניטי המדינה.

"מאז אותם ימים נוראים של מלחמת יום כיפור, חברי ואני, מפקדים ולוחמים, נהפכנו לאנשים אחרים משהיינו קודם. משפטים כמו 'מה שרואים מכאן לא רואים משם' הנאמרות בארשת פנים רצינית, מתקבלות אצלנו בפקפוק רב, ובכלל אנחנו מטילים ספק רב באמירות נחרצות ובעלות טון של סמכותיות שיוצאות מפי קברניטי המדינה. אכן כלל גדול בחיים למדנו באותם ימים, כשחברינו המתים היו מוטלים לפנינו. הטל ספק! גם אם הדבר יצא מפי גדולים, חכמים ונבונים ממך. שאל שאלות שמטרידות את מנוחתך, בקש תשובות ללא משוא פנים. אל תרפה מכך. דע, שלעתים גורלך וגורל מדינתך תלוי באי עמידתך מן הצד, בערעור שלך על המוסכמות, על הרוח הנושבת במסדרונות האליטות החברתיות".

את הדברים הללו כתב הרב רונצקי לפני מספר ימים בדף הפייסבוק שלו על רקע יום כיפור המתקרב, ובעוד זיכרונות מלחמת יום כיפור חוזרים כמדי שנה. בראיון ל'כיפה' הוא מסביר: "המלחמה הבהירה לנו שאסור לנו לקבל אמירות של חכמים ובעלי ניסיון למיניהם. משה דיין היה מר ביטחון והוא אמר 'חורבן הבית השלישי' על המלחמה. השבר היה גדול, היו מוסכמות שחיינו על פיהם ובעקבות המלחמה עלו שאלות קשות. בוגרי המלחמה צריכים להיות נושאי הדגל במלחמה למנוע את התמונות ערב מלחמת יום כיפור. אנחנו שרוטי מלחמת יום הכיפורים".

"מבצע צוק איתן הוכיח שלצד הניצחון חייבים לשאול שאלות ולדרוש תשובות", אומר הרב רונצקי. "לנגד עינינו חפרו עשרות מנהרות, קילומטרים מגבול. אין צורך באמצעים מיוחדים כדי לראות את ההכנות של החמאס, מספיק להסתכל במשקפת".

"לפי מה שפורסם בתקשורת התעלמנו מהתופעה של המנהרות ולא עשינו דבר עד המבצע. וגם כשהגיע המבצע נגררנו ונגררנו עד שנאלצנו לטפל במנהרות. למה היינו צריכים להיגרר למלחמה כדי להרוס את המנהרות. למה הנהגת המדינה חיכתה?!”.

הרב אביחי רונצקי במלחמת יום כיפור



"פורסם שבצפון יש היום למעלה ממאה אלף טילים משוכללים בהרבה מאלו ברצועת עזה", ממשיך הרב רונצקי ומתייחס לחששות הצבא והתושבים בצפון מפני תקיפה מצד החיזבאללה. “ההיערכות של החיזבאללה בצפון לא ארכה יום או יומיים. ההיערכות שלהם נעשית כבר זמן רב. כשמדברים על צימרים, על שקט, ולא מדברים על האיום מלבנון זה לסמא את עיני הציבור", תוקף הרב רונצקי.

"הכל סובב סביב מלחמת יום כיפור וחייבים ללמוד מהמלחמה הזו לעתיד לבוא. אם לא היינו שותקים באותו הזמן ייתכן שרעידת האדמה ב-1973 הייתה נחסכת מאיתנו. גם היום יש תחושה של 'סמוך' ו'יהיה בסדר' וחשוב לדעת שאלו אמירות ריקות מתוכן. חייבים לשאול את השאלות כדי שלא ניתפס לא מוכנים. גם במלחמה ההיא הפוליטיקאים היו אנשים טובים אבל בשורה התחתונה הם כמעט איבדו את המדינה. אסור לחכות עד שמשהו יקרה. חייבים להציל את המדינה מהאיומים הללו".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן