הרב רונן נויבירט: חוק הגיור עשוי להציל את החברה הישראלית מקטסטרופה

בניגוד לעמדת הבית היהודי ורבנים בכירים טוען הרב רונן נויבירט, מנכ"ל בית הלל, כי החוק צפוי למנוע התבוללות מסיבית בישראל. "תמוה שהבית היהודי נכנע ללחצי הקולות הקיצוניים ומתנגד לחוק"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 19/03/14 09:41 יז באדר ב'

הרב רונן נויבירט: חוק הגיור עשוי להציל את החברה הישראלית מקטסטרופה

הרב רונן נויבירט התייחס אמש (ג') לחוק הגיור אשר עורר סערה במסדרונות הכנסת ובציונות הדתית וטוען כי החלטת הבית היהודי להתנגד לחוק תמוהה.

"חוק הגיור של ח"כ שטרן עשוי להציל את החברה הישראלית מקטסטרופה של התבוללות שעלולה להיות כאן בישראל בעוד כעשור, כאשר אוכלוסייה של מאות אלפי ישראלים שאינם יהודים ע"פ ההלכה, יתערו לחלוטין בחברה", אומר הרב נויבירט.

כזכור, אמש (ג') עוררו הבית היהודי סערה כשהודיעו כי יתנגדו לחוק הגיור גם במחיר של משבר קואליציוני. חוק הגיור, שיזם חבר הכנסת אלעזר שטרן, אשר מבקש לאשר כי כל רב עיר יוכל לגייר, נתקל בהתנגדות עזה של רבנים, דוגמת הרב ליאור, הרב דרוקמן ואחרים וכעת גם חברי הבית היהודי. הרב נויבירט מצדו טוען כי מדובר בקולות הקיצוניים וכי אל לבית היהודי להיכנע להם.

"תמוה שהבית היהודי נכנע ללחצי הקולות הקיצוניים ומתנגד לחוק. הדבר נוגד את ההבטחות של הבית היהודי ואת הרצון של מרבית מבוחריו. אני קורא לעמיתי מהבית היהודי להכריע הכרעות אמיצות בשעה קריטית זו , ולא לפעול על פי הכתבות רבניות כאלו או אחרות", אומר הרב נויבירט.

"ח"כ שטרן אינו מדבר על שינוי הלכתי בתהליך הגיור אלא על שינוי פרוצדורלי שינגיש את הגיור, יפתור מכשולים ביורוקרטיים ויקל על התהליך", מבהיר הרב נויבירט. "ההחמרה לכאורה בסוגיה זו מביאה לפרצה גדולה של סכנת התבוללות שעשויה לפגוע בכל אחד מילדנו".