הרב רונן נויבירט: הבית היהודי גמגמה בכנסת האחרונה. אצביע ליכוד

אפקט קלמן ליבסקינד. הרב רונן נויבירט הצהיר כי יצביע לראשונה למפלגת הליכוד, ולא, זה לא בגלל הסיפור של אוחנה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 11/02/15 09:11 כב בשבט התשעה

הרב רונן נויבירט: הבית היהודי גמגמה בכנסת האחרונה. אצביע ליכוד
יחצ, צילום: יחצ

לאחר העיתונאי קלמן ליבסקינד גם הרב רונן נויבירט, חבר ארגון רבני בית הלל מצהיר כי לראשונה יצביע לליכוד ולא לבית היהודי, לא בשל תקיפות התקשורת או בגלל סיפור אוחנה אלא בגלל נושא מהותי הרבה יותר מבחינתו - היעדר החזון של הבית היהודי.

"מאז ומעולם הייתי "אוהד שרוף" של המפד"ל/הבית היהודי, מקום בו מצאתי את ביתי הטבעי”, כתב הרב נויבירט בדף הפייסבוק שלו. "אם לא ישתנה דבר מהותי עד הבחירות, אמצא את עצמי ככל הנראה מחוץ לבית בפעם הראשונה".

"לא, זה לא בגלל הסיפור של אוחנה”, הוא מוסיף. "זה בגלל משהו מהותי הרבה יותר אשר דומני שבגללו זולגים המנדטים של הבית היהודי לכל עבר. מפלגה המתיימרת לייצג יהדות מסוג אחר, יהדות בונה גשרים, חייבת בראש ובראשונה להיות בעלת חזון לגבי מקומה של היהדות בציבוריות הישראלית, חזון בסוגיות דת ומדינה, חברה ומשפט.

ישנן סוגיות העשויות להשפיע באופן אקוטי על עתידה של החברה - סוגיית הגיור, המעמד האישי, השבת בישראל, מעמד הרבנות ובתי הדין הרבניים, הסטטוס קוו ועוד כהנה וכהנה. סוגיות אלו חשובות לא פחות מהסוגיה המדינית ואולי אף יותר”.

"בכנסת האחרונה, הבית היהודי מאוד גמגמה בסוגיות אלו ובמקום להוליך חזון, השאירה את המלאכה לאחרים שעשו זאת לעיתים בצורה רדיקלית מדי. במקום להוביל בצורה אחראית ושקולה דרך אשר תשקף את דעות מרבית הכח האלקטורלי של המפלגה, הבית היהודי היתה זו שתקעה את המקלות בגלגלים”.

הרב נויבירט מציג דוגמאות מהכנסת היוצאת, בהם הבחירות לרבנות הראשית וחוק הגיור. "הבחירות לרב הראשי הוחמצו והרב סתיו לא נבחר, בגלל התנגדות הבית היהודי לתיקון בחוק שיביא איזון להרכב גוף הבוחר. גם לחוק הגיור התנגדה הבית היהודי, חוק שאמור היה להעניק סמכויות לרבני ערים לגייר ובכך להקל על הביורוקרטיה ולצמצם את סכנת נישואי התערובת במדינת ישראל. הדבר נכון לסוגיות נוספות בענייני דת ומדינה הקשורות בבתי הדין הרבניים, הסכמי קדם נישואין, פתרון לסוגיית השבת במרחב הציבורי ועוד . הקו שנקטה הבית היהודי בענייני דת ומדינה, לא משקף את מרבית מצביעי הבית היהודי המגיעים מהזרם המתון בציונות הדתית, מהציבור המסורתי ומהציבור החילוני".

"אבל, מפלגת הבית היהודי מעדיפה כנראה לטאטא את הנושאים הללו מתחת לשטיח ולא לנקוט עמדה ברורה, בשל הדעות השונות הקיימות בציבור הדתי והחשש לאבד חלק מציבור הבוחרים. מסתבר שמדיניות זאת אינה מוכיחה את עצמה והמפלגה יוצאת קירחת מכל הכיוונים".

"ייתכן ודעתי תשתנה עד הבחירות אם אראה שדברים משתנים, אבל כל עוד הבית היהודי היא לכל היותר ליכוד ב' וכל עוד אין חזון ברור לגבי סוגיות דת מדינה וחברה, איני רואה כל טעם לבזבז את הקול שלי על החיקוי”, מציין הרב נויבירט. "עדיף במקרה זה לבחור באורגינל, בליכוד א' ובפרט לאור הסקרים המצביעים על שוויון בין המחנות, להשפיע לפחות על כך שהמדינה תישאר מופקדת בידי הימין”, הוא מסכם במילים "והאמת והשלום אהבו".