הרב רוזן על הטורקים: לא להיבהל ולא להתנצל

הרב ישראל רוזן מעריך כי למרות ההתדרדרות הדיפלומטית, הרי שהיחסים עם טורקיה ישובו לסדרם. "הסגנון המשתלח של ארדואן אינו אלא גחמה אישית – וסופה לחלוף"

חדשות כיפה אורי פולק 08/09/11 00:42 ט באלול התשעא

הרב רוזן על הטורקים: לא להיבהל ולא להתנצל
מכון צומת, צילום: מכון צומת

הרב ישראל רוזן, ראש מכון "צומת", סבור כי נוכח התדרדרות ביחסים המדיניים עם טורקיה, הרי שאסור לישראל להתנצל בפני הטורקים ולוותר בכך על כבודנו הלאומי. "אני משער שאני מבטא את עמדת הרוב המוחלט של הציבור הסבור שאם אנחנו צודקים, אין למכור את הגאווה הלאומית, ואת האמת הביטחונית, כדי לרצות את בריון השכונה ואפילו לא למען אינטרס כלכלי-פוליטי", כותב הרב רוזן במאמר שיתפרסם בסוף השבוע הקרוב בעלון "שבת בשבתו".

הרב רוזן טוען כי ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, "נכנס ל'אמוק' אנטי-ישראלי", אך להבנתו לא מדובר בהלך רוח שמאפיין את כלל הציבור בטורקיה. "טורקיה מתפארת בהיותה מדינה דמוקרטית חילונית, ולכן אינה יכולה להופיע בעולם כמגינת האיסלאם. בטוחני איפוא כי הסגנון המשתלח והמאיים של ראש הממשלה הטורקי אינה אלא גחמה אישית, וסופה לחלוף", העריך הרב רוזן.

לטענתו, כניעה לגחמותיו של ארדואן, "ואפילו התנצלות בלשון דיפלומטית", תגרור "כניעות על גבי כניעות והכאות נוספות על קודקודנו, כדרכו של עולם הפשע המכה על ראשם של החלשים, המוכים והמושפלים".

עוד מזהיר הרב רוזן מפני שיתוף פעולה בין ישראל לבין בית הדין הבינלאומי בהאג, או כל מוסד שיפוטי בינלאומי, בטענה כי "פסה דיפלומטיית המילים היפות, אנחנו בעידן הגלובליזציה - כולל הטרור" ועל כן ישראל צריכה להוביל מהלך לפיו "יש הכרח לעדכן ולשדרג אמנות בינלאומיות לנוכח עידן הטרור הבינלאומי בעיקר מבית מדרשו המפלצתי של האיסלאם".