הרב רוזן על "בית הלל": "התפלגות מיותרת שכולה יחסי ציבור"

ראש מכון "צומת" נעלב מכך שלא הזמינו אותו להצטרף לחוג הרבנים החדש של הציונות הדתית. "מדובר בהתארגנות לשם ההתארגנות, או לשם האדרת המארגנים", הוא טוען. בית הלל: הרב רוזן מוזמן להצטרף

חדשות כיפה אורי פולק 08/02/12 11:52 טו בשבט התשעב

הרב רוזן על "בית הלל": "התפלגות מיותרת שכולה יחסי ציבור"
יחצ, צילום: יחצ

הרב ישראל רוזן, ראש מכון "צומת", יוצא נגד ארגון הרבנים החדש "בית הלל" וטוען כי הוא מהווה "התפלגות מיותרת המבוססת על יחסי ציבור בלבד".

במאמר שיתפרסם בסוף השבוע הקרוב בעלון "שבת בשבתו", מציין הרב רוזן כי "כל הנוכחים משויכים ל'רבני צהר', ואף על פי כן הם בידלו עצמם מתוך רצון להבליט את ערכי הדמוקרטיה ושיתוף נשים". לדבריו, "המנהג הרבני הנפוץ כיום הוא להחתים עצומות רבנים, לאסוף 'חתימות למען' ולרוץ לתקשורת צמאת הקרבות. זו מצידה בוחנת מיד כמה חותמי-על מצויים ברשימה, העונים לתואר 'רבנים בכירים'. אולם לייסד ארגון רבנים חדש, ואולי לרשום עמותה ולקבץ תרומות, כאשר כל המסר הוא 'מחיצה לעצמם' של תת-תת-מיגזר - זה חידוש המזקיף אזנים ופוער פה, ומחייב פקיחת עין חשדנית".

הרב רוזן מגלה שהוא כלל לא הוזמן להצטרף ל"בית הלל" וטוען כי הוא נפגע מכך, שכן הוא איננו חושב שעמדותיו רחוקות מעמדות אותם רבנים. "ככל שהרהרתי בכך הגעתי למסקנה כי מדובר בהתארגנות לשם התארגנות, או לשם האדרת המארגנים. ואולי סתם שכחו אותי", הוא תוהה.

לטענת הרב רוזן, "קולם של דוברי הקבוצה נשמע היטב בתקשורת, משכבר הימים, גם ללא שובל קבוצתי נסרך. הרי לא מדובר בהתכנסות, בהחלפת דעות ובשמיעה הדדית, ואפילו לא השתתפות בניסוח. הכל מתחיל ונגמר בגיוס כמה 'בכירים' ו'מובילים'".

מחוג הרבנים "בית הלל" נמסר בתגובה לכיפה כי "יש ציבור גדול מאוד בציונות הדתית שחש שקולו לא נשמע. חוג הרבנים "בית הלל" קם לפני כמה שבועות כדי להשמיע את הקול הזה. בשל דוחק הזמן, לא הספקנו לפנות לכל מאות הרבנים המזדהים עם ערכי "בית הלל". אנו מתנצלים בפני הרב רוזן ומזמינים אותו להצטרף ל"בית הלל"".