הרב רוזן: עליית יהודי צרפת תאזן את העלייה החילונית מרוסיה

בעקבות הפיגוע בטולוז טוען הרב ישראל רוזן כי עליית הקהילה היהודית מצרפת, המאופיינת ב"שמירת מסורת מזרחית", תאזן דמוגרפית את "העלייה האשכנזית-חילונית ממדינות חבר העמים"

חדשות כיפה אורי פולק 28/03/12 15:01 ה בניסן התשעב

הרב רוזן: עליית יהודי צרפת תאזן את העלייה החילונית מרוסיה
מכון צומת, צילום: מכון צומת

בעקבות הפיגוע בבית הספר "אוצר התורה" שבטולוז, צרפת, קורא הרב ישראל רוזן לעליית יהודי צרפת ארצה, זאת בהתייחס לכך שמדובר בקהילה יהודית-מסורתית אשר "תאזן את העלייה האשכנזית-חילונית ממדינות חבר העמים" ואף תהווה קונטרה לפעילות תנועת ש"ס.

"כאן המקום לומר בפה מלא את עיקר דברינו: יהודי צרפת, חצו את הים ואתם כאן! מקומכם אתנו בישראל! ולא מאימת הפרעות, אלא בשל היות יהדות זו ציונית אמיתית, ומחוברת היטב לארץ ישראל", כותב הרב רוזן במאמר שיתפרסם בסוף השבוע הקרוב בעלון "שבת בשבתו".

במאמרו טוען הרב רוזן כי "רבבות מיהודי צרפת כבר עלו בשנים האחרונות, או קנו להם אחוזות ושותפויות עסקיות. עתה העת להעתיק את מרכז חייכם לכאן". הוא מציין כי יהדות צרפת מהווה כיום "סמל ליהדות מזרחית מסורתית, בניחוח דתיות מתונה", אשר אנשיה, לדעתו, "יתפסו מקום חשוב בכלכלת ישראל ובטחונה".

עוד טוען הרב רוזן כי עליית הקהילה הצרפתית "תאזן את עליית אחינו מחבר העמים, האשכנזים החילוניים", בכך שהגעתם של עשרות אלפי יהודים צרפתים תהווה שינוי דמוגרפי משמעותי על אופיה התרבותי של הקהילה הדתית בישראל.

כמו כן, הרב רוזן סבור כי עליית היהודים הצרפתים עשויה לפגוע בכוחה של תנועת ש"ס ובקהל מצביעיה המזרחי ובכך להוות קונטרה אלקטוראלית למפלגה החרדית. "ואולי, וזו תקווה כמוסה בלב, גם ירשו את מקומה של תנועת ש"ס המזרחית המסולפת, אשר כל מצביעיה הם מזרחיים-אוטנטיים מתונים, אבל נציגיה כולם מזרחיים-מזוייפים", הוא כותב.