הרב רוזן: לפתוח באש חיה כדי להרחיק מסתננים מהגבולות

"יש לסלק את המסתננים בחוזקה, גם אם אף מדינה לא תסכים לקבלם", כך טוען הרב ישראל רוזן ביחס לסוגיית המסתננים האפריקאים לישראל. ההסתננות לישראל, לדבריו, היא "סכנה לאומית"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 13/06/12 11:11 כג בסיון התשעב

הרב רוזן: לפתוח באש חיה כדי להרחיק מסתננים מהגבולות
מכון צומת, צילום: מכון צומת

הרב ישראל רוזן, ראש מכון "צומת", מביע עמדה נחרצת בנוגע לסוגיית גירוש המסתננים האפריקאיים לישראל. במאמר שיתפרסם בסוף השבוע הקרוב בעלון "שבת בשבתו", קורא הרב רוזן לפתוח באש חיה כדי להרחיק מסתננים מהגבולות, ולגרש את המסתננים מישראל - גם אם אף מדינה לא תיאות לקבל אותם.

"בנקודת מבטי היהודית אני מבחין בין יחס לזרים אלו תוך כדי שהותם פה, לבין העדר היחס, ואפילו אנטי-יחס בכניסתם ובהוצאתם. עמדתי היא שיש להציב חומות תיל ואש, כולל ירי ברגלים, כנגד חוצי גבולות המתפלחים למדינה", טוען הרב רוזן, "אסור להיות הומאנים בקטע זה, ויש לנהוג כשם שצה"ל נערך זה מכבר כלפי איום הפלישה האזרחית הבלתי-מזוינת מסוריה".

לטענת הרב רוזן, על ישראל להבהיר כי "אין לנו אחריות כלפי מי שנמצא מחוץ לגבולנו, ומותר והכרח לנו לבצר את גבולותינו גם במחיר פגיעה פיסית ברגלי החץ המסתער. כל מדינה שתטיף לנו מוסר מתבקשת לקלוט את גלי האפריקנים הללו לתחומיה". כמו כן הוא טוען כי "יש להוציאם בחזקה מהתנחלותם בקרבנו, בדרך של הנחתתם אי-שם בעולם. רצוי בהסכמת מדינה-קולטת, אך אם אַיִן - צה"ל כבר ימצא פינה נטושה באפריקה".

הרב רוזן סבור כי אין לאפשר למסתננים עבודה בשכר, אך "יש לדאוג לצרכיהם הבסיסיים - מאכל, כסות, מדור ורפואה. מחנות המעפילים בקפריסין, תוצרת בריטניה, יכולים לשמש דוגמא לחיקוי, או מחנות אוהלים בסיוע בינלאומי בעקבות אסון טבע".

בהתייחסות עקרונית למסתננים טוען הרב רוזן כי מדובר ב"סכנה לאומית ממדרגה ראשונה" וכי מדובר ב"נכרים המשבשים בגדול את הדמוגראפיה השברירית בישראל. הם מחוסרי מעש ו'הבטלה אם כל חטאת' - שיכרות, גניבה, אונס ואלימות; הם מטילים חיתתם על סביבותיהם... הם מהווים מעמסה כלכלית כבדה וניזונים מסעודה שאינה מספקת לבעליה. ועוד מרעין בישין שרק יגברו ויתעצמו אם הבעיה לא תיפתר מיידית".